Performancing Metrics

۳۰ درصد حجم کتاب‌های درسی برای آزمون‌های پایانی کاهش‌ یافت | اتاق خبر
کد خبر: 448021
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 14:47
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش:
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: بر اساس تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش تا ۳۰ درصد از حجم کتاب‌های درسی برای آزمون‌های پایانی دانش آموزان کاهش‌ یافت که برای پایه دوازدهم این کاهش ۳۰ درصدی در کنکور نیز اعمال می‌شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا ، روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، غلامرضا کریمی درخصوص «چگونگی برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، شرایط خاصی برای برگزاری ارزشیابی پایانی سال تحصیلی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: امتحانات پایان سال تحصیلی در تمام ۱۲ پایه، به‌ جز پایه «نهم و دوازدهم» به‌ صورت غیرحضوری انجام می شود و در پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت این پایه‌ها و تأثیر نمرات این دو مقطع در آینده دانش آموزان، امتحانات با پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌ صورت حضوری و طبق مقررات برگزار می شود.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا تأکید آموزش‌وپرورش در این شرایط بر برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به‌ صورت حضوری است، گفت: پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول است و دانش آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم دریافت می‌کنند، تعیین سطح شود و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنند.

کریمی تاکید کرد: با توجه به این که نمره دانش آموزان پایه دوازدهم هم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آن‌ها تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای این‌که در این دوپایه حق دانش آموزان ضایع نشود، باید آزمون‌های استاندارد و کشوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آزمون‌های استاندارد، سؤالات ارایه‌شده به دانش آموزان در تمام کشور یکسان و طبق استانداردهای خاص است و طراحی سؤالات بر عهده معلم مدرسه نیست بنابراین نتایج به‌دست‌آمده از این آزمون‌ها دقیق‌تر از زمانی است که دانش آموزان توسط معلمان و برگزاری امتحانات درون مدرسه‌ای، مورد سنجش قرار می گیرند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش همچنین اظهار داشت: اگر به هر دلیلی دانش‌آموزانی بر اثر ابتلا به کرونا نتوانست در آزمون حضوری شرکت کند می‌تواند در آزمونی که در اواخر تیرماه برگزار می شود، شرکت کند و نمره کسب‌شده در این آزمون، در صورت ارایه مدارک پزشکی دانش‌آموز، در ستون نمره خردادماه درج می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید