Performancing Metrics

پیش‌بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت / طلا‌ دوباره گران می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 448153
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1400 - 19:38
رئیس اتحادیه طلای تهران:
کاهش چشمگیر تقاضا نسبت به سال‌های گذشته و افزایش قیمت طلا باعث شده مردم تمایلی به خرید طلا نداشته باشند. هزینه‌های نگهداری طلا برای فعالان این صنف دیگر مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل بخش زیادی از طلافروشان در تهران تعطیل شده‌اند!

به گزارش اتاق خبر، دو سال قبل بود که ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود « از سال ۹۲ تا سال ۹۸ حدود دو هزار و ۲۵۰ واحد صنفی به مرحله ورشکستگی و تعطیلی رسیدند». ماجرایی که گویا سال گذشته و امسال هم تکرار شده.

محمدولی می‌گوید در پنج ماهه گذشته مجموعه‌ای از مشکلات از جمله اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده سبب شده که ۲۰۴ طلافروشی در شهر تهران تعطیل شوند و پروانه‌های کسب خود را ابطال کنند.

فروشندگان طلا می‌گویند نوسان زیاد قیمت طلا اجازه نمی‌دهد که مردم به راحتی طلا بخرند. به همین دلیل بخشی از طلافروشان نسبت به ادامه فعالیت در این رسته انصراف و پروانه کسب خود را باطل می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: علی رغم میل باطنی نوسان شدید قیمت‌ها اجازه نمی‌دهد خرید و فروش رونق بگیرد. اخیرا اشتیاق مردم برای خرید طلا کم شده است و از طرف دیگر افزایش هزینه تولید طلا باعث شده که خرید طلا برای طلافروشان هم مقرون به صرفه نباشد.

ابراهیم محمدولی در ادامه توضیح داد: بعد از تعطیلات سه هفته‌ای تعدادی از طلافروشان در تهران تعطیل شدند.

به نظر می‌رسد تعطیلی‌های اخیر بازار تهران و همچنین افزایش هزینه‌های تمام شده هزینه نگهداری طلا را برای طلافروشان گران کرده است! از این‌رو آنها تعطیل کردن واحدهای صنفی را به جای باز نگه داشتن واحدهای صنفی خود ترجیه دادند.

هفته گذشته روند قیمت طلا افزایشی شد. آیا در هفته پایانی اردیبهشت روند افزایشی قیمت طلا ادامه‌دار است؟ ابراهیم محمدولی درباره پیش‌بینی بازار طلا در هفته آینده هم توضیح داد: چنانچه قیمت دلار هفته آینده نوسان افزایشی داشته باشد احتمالا طلا و سکه گران می‌شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید