Performancing Metrics

مرخصی اجباری برای پرستاران از ماه ششم بارداری/ دولت پیگیر تخلف بیمارستان‌ها باشد | اتاق خبر
کد خبر: 448185
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1400 - 12:44
رئیس سازمان نظام پرستاری
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به مرخصی اجباری برای پرستاران از ماه ششم بارداری گفت: دولت در این زمینه باید پیگیر تخلف بیمارستان‌ها باشد.

 

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایلنا،«محمد میرزابیگی» رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حضور پرستاران باردار در بخش‌های غیرکرونایی هم تخلف محسوب می‌شود؟ بیان کرد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسید، سه پرستار باردار در تهران، کرج و شیراز بر اثر کرونا جانشان را از دست دادند که دو مورد آنها مشخصا از بخش کرونا نبودند و در بخش‌های دیگر بیمارستان فعال بودند.

وی ادامه داد: اما به طور کل با پیگیری‌هایی انجام شده بنا بر این شد که از ماه ششم به پرستاران باردار مرخصی اجباری داده شود، چون بعضی از خانم‌ها تا نه ماه کامل کار می‌کنند تا از مرخصی‌ها بعدا استفاده کنند.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه باید پیگیر تخلف بیمارستان‌ها باشد، افزود: طبق آنچه از سیستم خواسته شده و سیستم هم به زیر مجموعه ابلاغ کرده، باید از ماه ششم بارداری هیچ بیمارستانی خانمی را، به خصوص در بخش‌های سخت نگه ندارد و حتی اگر خانمی خودش مرخصی نخواست از ماه ششم به بعد مرخصی اجباری به او داده شود.

میرزابیگی ادامه داد: اینکه چه تعداد نیروی باردار در سیستم است و اینها در چند ماهگی هستند را باید خود سیستم ارزیابی کند و کسانی که اداره کننده بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، خودشان باید این موضوع‌ را پیگیری کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری در مورد افرادی با تخصص‌های غیرمرتبط که قبل از شیوع ویروس کرونا به عنوان پرستار در بیمارستان‌ها مشغول کار می‌شدند، بیان کرد: ما خیلی گزارش حادی در این زمینه نداریم، مگر اینکه در بخش‌های خصوصی یا جاهای دیگر چنین اتفاقی بیفتد که آن هم تخلف است.

میرزابیگی ادامه داد: چون اگر فرد غیر پرستار جرات کرده باشد تا در جایگاه پرستار فعالیت کند، اگر کوچک‌ترین مشکلی برای بیمار پیش بیاید به عنوان دخالت در امر پزشکی محاکمه می‌شود که کم‌ترین آن دیه است.وی افزود: آن سیستم بابت این کارش به حال کسی لطف نمی‌کند، دقیقا مانند پزشک قلابی است و هر زمان گیر افتد، محاکمه‌ی سختی خواهد داشت و اگر برای بیمار مشکلی پیش بیاید باید دیه‌ی سنگین پرداخت کند و حکم‌های سنگین همچون حکم شبیه قتل برایش صادر می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید