Performancing Metrics

راهنمای خرید تویوتا رافور | اتاق خبر
کد خبر: 448943
تاریخ انتشار: 8 تیر 1400 - 18:20
تویوتا راوفور یک شاسی‌بلند کامپکت ژاپنی است که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۴ معرفی شد و تویوتا تا‌کنون چهار نسل از آن را روانه بازارهای جهانی کرده است که نسل‌های سوم و چهارم آن نیز به بازار ایران راه پیدا کردند.

به گزارش اتاق خبر، راوفور تا پیش از معرفی نسل چهارم، خودویی ساده با ظاهری معمولی بود اما با معرفی نسل چهارم تغییرات اساسی را تجربه کرد و به یک شاسی‌بلند زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل شد.  تویوتا با طراحی جدید و متفاوت خود در نسل چهارم این خودرو، سعی کرده است معایب نسل‌های گذشته را برطرف کند و ظاهر راوفور را تا جای ممکن جسورانه و مدرن جلوه دهد و در این کار موفق بوده است.

درواقع یکی از ویژگی‌های تویوتا راوفور که در فروش زیاد آن تأثیرگذار بوده است، طراحی جسورانه آن به‌خصوص در بخش جلوی خودروست که چهره‌ای تهاجمی به راوفور بخشیده است. البته تویوتا در سال ۲۰۱۶ با اعمال یک فیس‌لیفت بر روی راوفور تا حدودی چهره زیباتری به این خودرو داد. این فیس‌لیفت امروز در بین محبوب‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای شهری بازار کشور قرار دارد و بازار خریدوفروش خوبی را تجربه می‌کند.

طراحی و مشخصات فنی

طراحی راوفور به‌گونه‌ای است که آن را به یکی از زیباترین خودروهای موجود در کلاس خود تبدیل کرده است. خطوط حجم‌دهی روی بدنه با هنرمندی تمام صورت گرفته است و موجب شده راوفورخودویی عضلانی و نیرومند به‌نظر آید.

طراحی کابین خودرو بسیار زیبا انجام شده است و به‌جرئت می‌توان گفت تویوتا در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است. فضای کابین ارگونومی خوبی دارد و در دسته خودروهای جادار قرار می‌گیرد. جنس متریال به‌کاررفته مرغوب است و در بیشتر قسمت‌ها از چرم و پلاستیک با‌کیفیت استفاده شده است و به‌طورکلی نمی‌توان ایراد خاصی از آن گرفت. 

تویوتا راوفور از امکانات خوبی بهره می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم‌های ترمز و پایداری، ۶ عدد کیسه هوا، سیستم‌های کنترل خودرو در سرپایینی و سربالایی، نمایشگر ‌۷اینچی، دوربین عقب، کروزکنترل، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک وآینه‌های کناری برقی، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

تویوتا راوفور طی نسل‌های مختلفِ خود، با پیشرانه‌های گوناگونی در بازارهای جهانی عرضه شد. با مطالعه  رافور دیوار در میابیم که این خودرو، در نسل چهارم خود از یک پیشرانه ۴‌ سیلندر۲٫۵لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر است ۱۷۷ ‌اسب‌بخار قدرت و۲۳۳‌ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده ۶ دنده تیپ‌ترونیک به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. تویوتا راوفور با این پیشرانه قادر است در ۹٫۳‌ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰‌ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰‌ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 راوفور را در میان شاسی‌بلندهای بازار باید خودروی کم‌مصرفی دانست زیرا مصرف سوخت آن درون شهر ۱۰ ‌لیتر، در مسیرهای خارج از شهر ۸‌ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۹ ‌لیتر در هر ۱۰۰‌ کیلومتر خواهد بود که برای خودرویی در این کلاس مناسب است.

 

ارزش دربرابر خرید

بررسی قیمت روز خودرو راوفور دیوار  و نمودار رشد قیمت نسل چهارم آن نشان می‌دهد که این خودرو یکی از بیشترین افزایش‌ها را در طول سال گذشته به خود اختصاص داده است. این نکته را می‌توان به کم‌بودن تعداد رافورهای نسل چهارم به‌خصوص نسخه فیس‌لیفت آن و زیاد بودن طرفداران آن دانست. هرچند این نکته، معضل تأمین قطعات و تعمیرات را درمورد هر خودرویی تشدید می‌کند، اما کیفیت بالای ساخت و مونتاژ، استهلاک کم و عمر زیاد قطعات تولیدات تویوتا باعث می‌شود تا این خودرو از این قاعده مستثنا شود. درواقع آنها که تویوتا و محصولاتش را خوب بشناسند می‌دانند با رافور، دردسر تعمیر و تأمین قطعات چندانی ندارند. هرچند هم که وارداتش محدود باشد. همین امر نکته نیز هزینه نگهداری رافور را مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر از رقبای کره‌ای‌اش می‌کند. درواقع تویوتا رافور به‌دلیل مقاومت زیاد و عدم افت کیفی، خرج چندانی هم روی دست مالک خود نمی‌گذارد. بنابراین با خرید یک تویوتا راوفور سلامت و کم‌کارکرد،  خودروی به‌واقع کم‌دردسری را صاحب خواهید شد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید