Performancing Metrics

سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 449145
تاریخ انتشار: 30 تیر 1400 - 15:08
نایب رئیس شرکت لوک اویل در اظهاراتی پیش بینی کرد کنترل اوپک روی بازار نفت می تواند دو برابر شده و به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، لئونید فدون، نایب رییس امور توسعه استراتژیک لوک اویل گفت: اوپک سهم خود در بازار نفت را می تواند همین طور افزایش دهد. سیاستهای اقلیمی همچنان روی بازارهای نفت تاثیر می گذارد و انتظار می رود بازار نفت کوچک شود و در چنین وضعیتی سهم کشورهای اوپک از بازار جهانی نفت از ۳۰ درصد فعلی به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام لوک اویل زمان وقوع چنین اتفاقی را مشخص نکرد و گفت: فعالیتهای لوک اویل تغییری پیدا نخواهد کرد. در کل هیچ محدودیتی روی فعالیتهای شرکتمان تحت هر گونه سناریویی را پیش بینی نمی کنیم. حتی در سناریوی رادیکال آژانس بین المللی انرژی که بر اساس آن عرضه نفت ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، اوپک سهم بازار خود را افزایش خواهد کرد و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار تحت کنترل اوپک خواهد بود.

کرملین پس از نشست روز یکشنبه وزیران اوپک که طی آن مبنای سطح تولید پنج کشور از جمله روسیه بازبینی شد و افزایش یافت، ابراز خوش بینی کرد.

در بیانیه مطبوعاتی اوپک پس از این نشست اعلام شد تحت توافق جدید، سطح تولید نفت روسیه از ماه مه سال ۲۰۲۲ به ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز تغییر می کند. با این حال مبنای سطح تولید مستقیما قابل تعبیر به تولید نیست.

با این حال الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه خوش بین است که سطح تولید نفت این کشور تا زمان اجرایی شدن مبنای جدید سطح تولید به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ بازخواهد گشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نواک انتظار دارد تولید نفت روسیه در فاصله اوت امسال تا ماه مه سال آینده به ۱۵۴ میلیون بشکه (۲۱ میلیون تن) برسد. نواک امیدوار است تغییر مبنای سطح تولید جریان سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز روسیه را احیا کند.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید