Performancing Metrics

بعداز ۲۰ سال در تله‌تئاتر بازی کردم | اتاق خبر
کد خبر: 449273
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 21:11
شیوا خسرومهر
بازیگــر «ضدنور» گفــت: این تله‌تئاتر به مخاطب تلنگر می‌زند تا دید خود را وسیع‌تر و به اطرافش بیشتر توجه کند و اهمیت بدهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آرمان ملی، شیوا خسرومهر که این شب‌ها تله‌تئاتر «ضدنور» را روی آنتن شبکه «شما» دارد، با اشاره به اینکه این مجموعه اولین حضور او در تله‌تئاتر نیست، بیان کرد: سال‌ها پیش از شبکه چهار تنها تله‌تئاتر پخش می‌شد و اگر اشتباه نکنم اولین تئاتری که از این شبکه پخش شد، تله‌تئاتر «به‌سوی دمشق» حمید سمندریان، استاد خوب من و پدر تئاتر ایران بود که من آن زمان در این تله‌تئاتر بازی کردم و اولین حضورم جلوی دوربین رقم خورد. وی ادامه داد: بعداز «به‌سوی دمشق» به ۲ تا ۳ تله‌تئاتر دیگر دعوت شدم اما متاسفانه به سرانجام نرسیدند و حالا پس از ۲۰ تا ۲۱ سال برای دومین‌بار جلوی یک دوربین تله‌تئاتر با نام «ضدنور» رفتم. بازیگر «ضدنور» درباره پذیرفتن حضور در این نمایش تصریح کرد: فکر می‌کنم کلمه تله‌تئاتر هر بازیگری را اندکی قلقلک می‌دهد. آن زمان که به من پیشنهاد کار داده شد مشغول بازی در «بچه‌مهندس» بودم اما توانستم به‌صورت موازی ۲ کار را پیش ببرم. من یکی از نقش‌های اصلی این مجموعه را ایفا می‌کنم و زمانی هم که اسم ثریا قاسمی را برای حضور در این پروژه شنیدم، باعث شد با خیال راحت‌تر بازی در این پروژه را بپذیرم. خسرومهر با اشاره به اینکه در ۶ یا ۷ قسمت از این تله‌تئاتر حضور دارد، اظهارکرد: قصه‌های «ضدنور» بسیار خوب بود و من قلم حبیبه یوسفی نویسنده کار را پسندیدم. به یاد دارم که حمید سمندریان می‌گفت برای یک اتفاق هنری مهم نیست مدیوم آن تلویزیون، سینما و تئاتر باشد بلکه ۳ اصل مانند یک مثلث متساوی‌الساقین مهم است که پایه و رکن اصلی مثلت متن و ۲ ضلع دیگر آن کارگردان و بازیگر است. این موضوع درباره «ضدنور» صدق می‌کرد. وی درباره پخش این تله‌تئاتر از شبکه شما بیان‌کرد: پخش این تله‌تئاتر از شبکه شما تلنگری برای شبکه است که جایگاهی برای تله‌تئاتر در کنداکتور پخش خود قرار دهد، از آن حمایت کند و دایره گسترده‌تری از مخاطبان را درگیر موضوع تله‌تئاتر کند.
 تئاتر باید در تلویزیون احیا شود
بازیگر «ضدنور» در ادامه با اشاره به اینکه تله‌تئاتر باید در تلویزیون احیا شود، اظهارکرد: به یاد دارم در گذشته تله‌تئاتری از تلویزیون با بازی مرحوم جمیله شیخی و زنده‌یاد پرویز پورحسینی پخش می‌شد که قصه آن برای مخاطبان آموزنده بود و خانواده‌های زیادی آن را تماشا و درباره آن صحبت می‌کردند در حال حاضر جای اینگونه از تله‌تئاترها به‌شدت خالی است به‌ویژه که در این یکسال‌ونیم اخیر که از شیوع  کرونا می‌گذرد، تئاتر دائما به تعطیلی کشیده ‌شد. خسرومهر تاکید کرد: ای‌کاش حبیبه یوسفی نویسنده «ضدنور» که امتحان خود را با نگارش این تله‌تئاتر پس داده است، اگر قصد دارد متنی را برای کار دیگری بنویسد با متن خارجی شروع کند که کاراکترهایش ایرانی نباشند و فراتر از مرز برود و جهان شمول به قضایا نگاه کند تا مخاطبان متوجه شوند این اتفاقات تنها مختص ایران نیست بلکه در همه جهان این مسائل وجود دارند.
 تلنگر با «ضدنور» به مخاطب
وی افزود: امیدوارم این اتفاق خوب همینجا به پایان نرسد چراکه در کشور ما یا ادامه آثار ساخته می‌شود و یا کار به پایان می‌رسد در حقیقت معمولا ما حد وسطی نداریم. امیدوارم برای «ضدنور» اتفاقات خوبی رخ بدهد چراکه به‌دلیل قصه‌های خوب خود مخاطبانش را دارد. خسرومهر در پایان درباره سخن «ضدنور» با مخاطبان خود گفت: ما بسیار زیاد از اطراف خود دور هستیم اگرچه تمام اتفاقات زندگی در نزدیکی ما رخ می‌دهد اما متاسفانه آنقدر از یکدیگر دور هستیم که نمی‌دانیم چه اتفاقی برای همسایگانمان رخ می‌دهد. «ضدنور» به مخاطب تلنگر می‌زند تا دید خود را وسیع‌تر و به اطرافش بیشتر توجه کند و اهمیت بدهد. مجموعه تله‌تئاتر «ضدنور» به قلم حبیبه یوسفی، به کارگردانی رضا محبی نوری و تهیه‌کنندگی حبیبه یوسفی و رضا محبی‌نوری با الهام از داستان‌های واقعی به روایت اتفاقات روز جامعه در یک موقعیت کافه بین‌راهی می‌پردازد. مجموعه نمایشی «ضدنور» از ۱۲ تیرماه هر شب حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۳۰ شب از شبکه شما پخش و بازپخش آن در روز بعد و در ساعات 11و30 و  17و30 است

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید