Performancing Metrics

گرایش‌های برتر فناوری‌ در کسب و کار چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 450237
تاریخ انتشار: 21 مهر 1400 - 13:19
محققان معتقدند، در دهه آینده پیشرفت فناوری بیشتری را نسبت به ۱۰۰ سال گذشته تجربه خواهیم کرد و درک اثرات این تغییر می‌تواند از شوک‌های ناگوار به سیستم، افراد و سازمان‌ها جلوگیری کند البته کسب و کارهایی که بیشترین پیشرفت در زمینه فناوری را داشته باشند...

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ویفروم، سرعت تغییرات در بخش فناوری همیشه سریع بوده است؛ شرکت آمریکایی مکینزی اند کامپنی (McKinsey & Company) عنوان کرد: رشد تجارت الکترونیکی به اندازه ۱۰ سال، فقط در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ خلاصه شده است.

شرکت آمریکایی مکینزی اعلام کرد که برخی گرایش‌های برتر فناوری در شکل‌دهی دهه آینده نقش دارند و این فناوری‌های برتر هستند که  توجه و سرمایه‌ سرمایه‌گذاران و فناوران را به خود جلب می‌کنند و به احتمال زیاد در تغییر چهره محل کار مدرن نیز تاثیر خواهند گذاشت و درک تاثیر آنها بر سازمان‌ها و افراد شاغل در آن می‌تواند راهکاری برای اجتناب از بدترین معایب اختلال باشد. این گرایش‌ها در ذیل ارائه شده است:

اتوماسیون و مجازی‌سازی

تقریبا نیمی از فعالیت‌های کاری موجود می‌تواند در چند دهه آینده به صورت خودکار انجام شود زیرا اتوماسیون و مجازی‌سازی متداول خواهد شد. تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه به اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) متصل خواهند شد و ربات‌ها، خودکارسازی، چاپ سه‌بعدی و موارد دیگر حدود ۷۹.۴ زتابایت (یک واحد از اطلاعات که برابر ۱۰۲۴ اگزابایت است) داده در سال تولید می‌کنند.

ارتباطات دیجیتال

ارتباطات دیجیتالی سریع‌تر با استفاده از اینترنت  G ۵ و اینترنت‌ اشیا می‌تواند قفل فعالیت اقتصادی را باز کند تا آنجا که مک‌کینزی عنوان کرد: ارتباط سریع‌تر در تحرک، مراقبت‌های بهداشتی، تولید و خرده‌فروشی می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهان را ۱.۲ تا ۲ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

زیرساخت‌های توزیع شده

۷۰ درصد از شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۲، از پلت‌فرم‌های ابر ترکیبی یا چند ابر به‌عنوان بخشی از زیرساخت فناوری اطلاعات توزیع‌شده استفاده خواهند کرد به این معنی که داده‌ها و پردازش را می‌توان در ابر انجام داد اما سریع‌تر در دسترس دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت. این روند به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سرعت را افزایش و پیچیدگی را کاهش دهند همچنین هزینه‌ها را ذخیره و دفاع سایبری خود را تقویت کنند.

نسل بعدی محاسبات

مک کینزی معتقد است که نسل بعدی محاسبات به یافتن پاسخ به مشکلاتی که سال‌ها بر علم و جامعه دامن زده است، کمک می‌کند و توانایی‌های بی‌سابقه‌ای را برای مشاغل ایجاد خواهد کرد که شامل هوش‌مصنوعی کوانتومی و وسایل نقلیه کاملا خودران خواهد بود.

هوش‌مصنوعی کاربردی (AI)

ما هنوز در اوایل توسعه هوش‌مصنوعی هستیم و با پیچیده‌تر شدن این فناوری، از آن برای توسعه بیشتر ابزارهای مبتنی بر فناوری مانند آموزش ماشین‌های تشخیص الگوها و سپس عمل به آنچه شناسایی کرده است، استفاده خواهیم کرد.

برنامه‌نویسی

در آینده شاهد ایجاد برنامه‌های کاربردی نرم‌افزاری بسیار قوی و بهتر از موارد امروز خواهیم بود البته امکان استانداردسازی و خودکارسازی نرم‌افزارها و فرآیندهای کد نویسی موجود نیز فراهم خواهد شد.

انقلاب زیستی

مک کینزی می‌گوید: اتصال پیشرفت‌های علم بیولوژیکی تاثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد و زندگی خواهد داشت و بسیاری از صنایع از جمله بهداشت و کشاورزی، کالاهای مصرفی، انرژی و مواد را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. انقلاب بیولوژیکی که با استفاده از هوش‌مصنوعی، خودکارسازی و توالی DNA انجام می‌شود، توسعه ژن‌درمانی، داروهای فوق شخصی و راهنمایی‌های مبتنی بر ژنتیک در غذا و ورزش را نوید می‌دهد.

نسل بعدی مواد

پیشرفت در علم مواد می‌تواند بخش‌های مختلفی از بازار ازجمله داروسازی، انرژی، حمل‌ونقل، بهداشت، نیمه‌هادی و تولید را تغییر دهد و می‌تواند شامل موادی مانند گرافن و مولیبدن دی‌سولفید باشد.

فناوری‌های پاک

انرژی تجدیدپذیر، حمل‌ونقل پاک، ساختمان‌های کم‌مصرف و مصرف آب پایدار در مرکز روند فناوری پاک قرار دارند. مک‌کینزی می‌گوید که با کاهش هزینه‌های مربوط به فناوری پاک، استفاده از آنها گسترده‌تر می‌شود. مک کینزی معتقد است، شرکت‌ها باید با طراحی برنامه‌های بهبود عملیاتی مربوط به توسعه فناوری، تهیه، تولید و کاهش هزینه‌ها با فرصت‌های نوظهور ایجاد مشاغل همگام شوند.

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید