Performancing Metrics

افزایش ۵۰ درصدی صادرات میوه ایران به روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 450260
تاریخ انتشار: 23 مهر 1400 - 18:56
آمارها حاکی از آن است که صادر کنندگان میوه ایرانی به روسیه عملکرد خوبی را در حوزه جذب مشتری داشته و فروششان ۱.۵ برابر شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایست‌فروت، در سه ماهه نخست امسال ایران ۱۹۶ میلیون دلار به روسیه صادرات میوه و خشکبار داشته است. 

آمارها نشان می‌دهد صادرات میوه به روسیه در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشاله سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. 

آندره یارماک، کارشناس مرکز سرمایه‌گذاری فائو می‌گوید: دلیل افزایش صادرات میوه و خشکبار ایران به روسیه موانعی است که این کشور طی سال گذشته در واردات محصولات مشابه از ازبکستان و مولداوی داشته است. 

وی تاکید کرد:‌ ایران می‌تواند اقلام مختلفی از میوه و خشکبار را ارائه کرده و تقریبا در تمام سال آنها را تأمین کند که از این منظر در مقایسه با دیگر رقبا  جایگاه برتر را دارد. 

یارماک ادامه داد: در حالی که صادرکنندگان اهل مولداوی خیلی علاقه‌ای به تبلیغات محصولات خود ندارند اما صادرکننده میوه ایران در زمینه ترویج محصولات خود بسیار فعال هستند. 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ایران در تبلیغات به‌خصوص از طریق تلگرام برای کالاهای خود بسیار فعال است. سیب یکی از اصلی‌ترین میوه‌های صادراتی ایران به روسیه است به‌گونه‌ای که در ۹ ماه نخست امسال صادرات سیب ایران به روسیه نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شده و به ۱۲۵ هزار تن رسیده است کیوی با ۳۷ هزار تن، هندوانه با ۲۷ هزار و ۴۰۰ تن، هلو و شلیل با ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن، کشمش با ۱۲۲۰۰ تن و خرما با ۷۴۰۰ تن از پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی ایران به روسیه بوده است. 

افزایش ۵۰ درصدی صادرات میوه ایران به روسیه در حالی محقق شده است که برخی کارشناسان می‌گویند ممکن است این آمارها کمتر از میزان واقعی باشد چرا که بخشی از میوه‌های ایران از کشورهای ثالث به روسیه صادر می‌شوند. 

منبع: فارس
نظرات
ADS
ADS
پربازدید