Performancing Metrics

کاهش روزانه 2 میلیون‌تومان از قیمت شاهین در هفته‌ای که گذشت!+ جدول | اتاق خبر
کد خبر: 450263
تاریخ انتشار: 23 مهر 1400 - 19:04
رصد بازار خودروهای داخلی؛
افت قیمت خودروها در هفته سپری شده، «شاهین» را رکورددار کرد. به گفته فعالان بازار خودرو، خودروی جدید سایپایی ها تنها در یک هفته افت 15 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 328 میلیون تومان رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اقتصاد نیوز؛ خودروی «شاهین» از اواخر شهریورماه 1400 پس از فک رهن، در بازار خودروها امکان قیمت گذاری پیدا کرد. برای اولین بار «شاهین» در بازار 345 میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما این قیمت در بازار پایدار نبود. خودروی جدید سایپا برخلاف تصور چندان مورد استقبال قرار نگرفت و این امر موجب شد تا شاهد افت قیمت این خودرو در بازار باشیم. برخی از فعالان بازار پیش فروش خودرو «تارا» رقیب شاهین را یکی از دلایل این افت قیمت ذکر می کنند.

در کنار عوامل مذکور فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز اشاره می کنند آغاز عرضه این خودرو در بازار از دیگر عواملی است که موجب شده تا قیمت «شاهین» نزولی شود، از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو، تبلیغات محدود نیز بر قیمت این خودرو اثرگذار بوده است.

ازریابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که از زمان مشخص شدن قیمت «شاهین» در بازار، قیمت این خودرو سیری نزولی داشته است. دیروزنیز این رقم نسبت به روز پیش از آن افتی 2 میلیونی داشت و قیمت آن به 328 میلیون تومان رسید. 328 میلیون تومانی شدن شاهین در شرایطی است که قیمت این خودرو یک هفته پیش 343 میلیون تومان بود که با این شرایط می توان گفت خودرو شاهین در هفته سپری شده روزانه بیش از دو میلیون تومان ارزان شده است.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید