Performancing Metrics

ایران در رتبه دوم مرگ ومیر کرونایی آسیا | اتاق خبر
کد خبر: 450303
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 20:37
مقایسه آمار کرونای ایران در آسیا در 23 مهر ماه 1400
ایران از رکوردزنی‌های روزانه خود در بیماری کرونا فاصله گرفته و مسیری نزولی را اتخاذ کرده است. با این حال مقایسه آمارهای کرونایی ایران با داده‌های کشورهای آسیایی نشان می‌دهد هنوز سطح متغیرهای نگران کننده این بیماری در کشور خطرناک است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اقتصاد نیوز، در بررسی های آماری بیماری کرونا در کشور مشاهده می شود کاهش قابل توجهی در بسیاری از متغیرهای نگران کننده کرونایی به ثبت رسیده است.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 24 مهر ماه  1400 شمارمبتلایان نسبت به روز گذشته 37 درصد کاهش پیدا کرده و به 7 هزارو 515 نفر تقلیل پیدا کرده است.

میزان مرگ ومیر این بیماری درکشور نیز در این بازه توانست تا مرز 181 نفر کاهش پیدا کرده و این متغیر سیاه کرونایی در کشور را کمرنگ تر از گذشته کند.

اما مقایسه این آمارها با داده های جهانی چه جایگاهی را برای ایران توصیف می کند؟

جایگاه سوم ابتلا به کرونای ایران در آسیا

برای آنکه بتوان مقایسه دقیق‌تری را بین کشورها از لحاظ آمارهای کرونایی داشت باید از داده های روز گذشته استفاده کرد. این اقدام به علت تفاوت زمانی کشورها بوده و درنهایت داده های کشور ها را در حالت شفاف تری با یکدیگر مقایسه می کند.

در همین رابطه شمار مبتلایان روزانه به کرونا در کشور در روز 23 مهر ماه (روز گذشته) برابر با 11 هزار و 857 نفر به ثبت رسید. مقایسه این آمارها با سایر کشورهای آسیا نشان می‌دهد ایران رتبه سوم را در متغیر ابتلا به کرونا در این قاره داشته است.

در این درجه بندی رتبه اول به کشور ترکیه تعلق داشته و هند نیز مکان دوم را به ثبت رسانده است.

در این بررسی 3 اتفاق مهم به چشم می خورد:

نخست: وضعیت ابتلا در هند رو به کاهش بوده و همچنان مسیری نزولی داشته است.

در ثانی: ابتلا به کرونا در ترکیه در این روزها سیری صعودی گرفته و در این روزها رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده این رکوردزنی ها وضعیت ابتلا در این کشور را وخیم تر کرده و آن را به قرمز ترین کشور آسیایی از این حیث مبدل کرده است.

سومین نکته آماری در میزان مبتلایان کرونایی در قاره آسیا آن است که باوجود آنکه ابتلاهای روزانه کرونا در ایران روندی نزولی گرفته اما هنوز رتبه سوم را در میان کشورهای آسیایی رقم زده است.

 

رتبه دوم جانباختگان کرونایی ایران در آسیا

شمار فوتی های روزانه در روز 23 مهر ماه برابر با 197 نفر بوده است. طبق بررسی های آماری در میان کشورهای مختلف مشاهده می شود ایران از حیث مرگ ومیر کرونایی در رتبه دوم آسیا قرار دارد.

در این دسته بندی شمار جانباختگان روزانه کشور فیلیپین برابر با 203 نفر بوده و سیاه ترین کشور کرونایی در روزهای اخیر بوده است. پس از ایران نیز ترکیه و هند به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم  قرار گرفته اند.

به عبارت دیگر باوجود کاهش آمار جانباختگان روزانه کرونا اما هنوز وضعیت سیاه کرونایی ایران در آسیا رتبه دوم را دارا بوده و نشان  می دهد ایران در شرایط خطرناکی از این حیث به سر می برد.

 

رتبه دوم ایران در بیماران بدحال آسیا

در روز 23 مهر ماه 1400 تعداد بیماران بدحال کرونایی در ایران برابر با 4 هزار و 924 نفر بوده که در ادامه روند یک ماه اخیر خود مسیری نزولی را به ثبت رسانده است.

با این حال مقایسه این شاخص از بیماری کرونا در آسیا نشان می دهد ایران دومین  رتبه را در میان کشور های آسیایی داشته و هند با 8 هزار و 944 بیمار بستری در آی سی یو، بیشترین میزان این شاخص را دارا می باشد.

در این رده بندی ترکیه با 633 نفر رتبه نهم را داشته است. بررسی های آماری نشان می دهد در میان کشورهای همسایه بیش از 55 درصد از شهروندان ترکیه هر دو دوز واکسن خود را در یافت کرده اند که این اتفاق می تواند از جمله عواملی باشد که سطح بالای ابتلا را به شاخص بیماران بدحال و مرگ ومیر کرونایی کمتر انتقال داده باشد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید