Performancing Metrics

جهش‌ ۷۴ درصدی تزانزیت محموله‌های کانتینری در بندر شهید رجایی/۲۵۳ هزار TEU کانتینر‌ صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 450448
تاریخ انتشار: 4 آبان 1400 - 10:45
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جهش ۷۴ درصدی ترانزیت کالاهای کانتینری در هفت ماه سال جاری در اولین بندر کانتینری ایران خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، علیرضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌‌وگو با  فارس در تشریح عملکرد بخش کانتینری بندر شهید رجایی در دوره زمانی فروردین تا پایان مهر1400، اظهار داشت: در هفت ماه گذشته، 253 هزار و 308 TEU کانتینر از پایانه های اختصاصی این بندر به مقصد کشورهای هدف، صادر شد که آمارها در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به کاهش 6 درصدی واردات کالاهای کانتینری طی مدت یاد شده، تصریح کرد: 220 هزار و 868 TEU کانتینر در هفت ماه نخست سال جاری از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان ترانزیت کالاهای کانتینری از این منطقه ویژه را 141 هزار و 50 TEUکانتینر اعلام کرد و افزود: دراین بخش، شاخص‌های آماری افزایش چشمگیر 74 درصدی را به ثبت رسانده اند.

بنابراین گزارش کانتینر یا به تعبیر فرهنگستان ادب پارسی بارگنج در علم حمل و نقل دریایی به محفظه‌ای اطلاق می شود که مطابق با معیارهای سازمان بین المللی (6 و 12 متر طول در عرض 2.5)، به شکل استاندارد از جنس فلز، فایبر گلاس، پلاستیک و یا چوب ساخته شده و برای بارگیری و حمل انواع کالاهای خشک، مایع ،گاز و یا کالاهای فاسد شدنی (یخچالی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحد شمارش کانتینر در ادبیات بندری تی ای یو (‌TEU Twenty foot container Equivalent Units ) است که به معنای معادل یک کانتینر 20 فوتی محسوب می شود. به عنوان مثال اگر در یک کشتی 100 کانتینر 20 فوت و 50 کانتینر 40 فوت وجود داشته باشد، آن کشتی حامل 200 TEU کانتینر خواهد بود.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید