Performancing Metrics

واکنش مجلسی‌ها به گرانی لوازم خانگی داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 450454
تاریخ انتشار: 4 آبان 1400 - 11:17
غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا در مجلس گفت: خط قرمز اصلی ما در منع واردات لوازم خانگی از کره حمایت از مصرف کننده است و تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بدانند که اگر این موضوع دچار خدشه شود با آن‌ها مقابله خواهیم کرد.

به گزارش اتاق خبر، غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به افزایش قیمت محسوس لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات این کالا‌ها از کره‌جنوبی در کشور گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور باید بدانند که کسی به آن‌ها چک سفید امضاء نداده است.

وی افزود: خط قرمز ما معیشت و رفاه مردم و حمایت از مصرف‌کننده است ما به دنبال آن بودیم تا با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره به کارگر ایرانی فرصتی داده شود و در مقابل هم کره از شرایط اقتصادی و سیاسی پیش آمده در سطح بین‌الملل سوء استفاده کند و با تحمیل کالا‌های ساخته شده خود بخواهد پول این کالا‌ها را به محل پول‌های بلوکه شده در کره برداشت کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هدف ما از ممنوعیت واردات لوازم خانگی این بود که جلوی سوء استفاده کره‌ای‌ها را بگیریم و اجازه ندهیم آن‌ها با پول ما برای کارگر خودشان شغل ایجاد کنند و کالای ساخته شده را به ایران صادر کنند و گفتیم ما زمینه کار را برای کارگر ایرانی فراهم آوریم.

مرحبا خاطرنشان کرد: قرار نیست همانند صنعت خودروی ما برای شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ما نیز شرایطی فراهم شود که یکسری کالا‌های بی‌کیفیت و با قیمت بالا را تولید کنند و مردم هم ناچار به خرید کالا‌های آن‌ها باشند. اصلا و ابداً این اتفاق قرار نیست بیفتد.

وی افزود: آقایان تولید کننده لوازم‌خانگی حواسشان باشد که بناست آن‌ها در یک فضای رقابتی کار کنند و کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند و با تولید لوازم‌خانگی در داخل از اشتغال کارگران نیز حمایت شود و با ارائه یک محصول با کیفیت مردم هم راضی باشند و اگر هر کجای این معادله به هم بخورد ما جلوی آن را خواهیم گرفت.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید