Performancing Metrics

راه پولشویی با استفاده از تتر بسته می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 450483
تاریخ انتشار: 5 آبان 1400 - 10:08
بنیاد تتر از در راه بودن استانداردهای جدید برای به حداقل رساندن ریسک پولشویی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بنیاد تتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دستورالعمل جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت تا جلوی استفاده از پولشویی با استفاده از این رمزارز به ویژه در پرداخت‌های فرامرزی گرفته شود. تتر با ارزش ترین رمزارز با ارزش ثابت جهان و پنجمین رمزارز با ارزش دنیا است و بسیاری از آن به عنوان دلار دیجیتال نام می برند. روزانه حدود ۶۴ میلیارد دلار تتر به صورت مستقیم در دنیا مبادله می شود که با توجه به قابلیت این رمزارز در حفظ نرخ برابری خود در محدوده یک دلاری، آن را به یک گزینه مطلوب برای پولشویی نیز تبدیل می کند.  

در ماه جولای کارگروه ویژه اقدام مالی از کشورها خواسته بود تا هر چه سریع تر استانداردهای خود را برای مقابله با اقدامات مجرمانه در بستر رمزارزها اعمال کنند. به گفته بنیاد تتر، نظام جدید گزارش دهی تراکنشات مبتنی بر استانداردهای مدنظر FATF خواهد بود و هدف اصلی آن، بستن راه‌های موجود پولشویی با استفاده از این استیبل کوین در سطح جهانی خواهد بود.  

با توجه به اهمیت تتر در تبدیل ارزهای فیات (نظیر یورو، دلار و پوند) به ارزهای دیجیتالی و برعکس، این رمزارز در ماه های اخیر به شدت زیر ذره بین نهادهای ناظر آمریکا و همچنین کارگروه ویژه اقدام مالی قرار گرفته است. این بنیاد در ابتدای ماه میلادی جاری توافق کرد ۴۲.۵ میلیون دلار جریمه به خاطر نقض قوانین معاملات آتی کالای بورس آمریکا پرداخت کند.

قرار است دستورالعمل کارگروه ویژه اقدام مالی برای رمز ارزها تا پس فردا منتشر شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید