Performancing Metrics

ثبت نام ۳۵۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 450770
تاریخ انتشار: 3 آذر 1400 - 20:43
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد
محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون در این استان حدود ۳۵۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، خلیل محبت خواه با بیان اینکه در کلانشهر تهران طرح نهضت ملی مسکن اجرا نمی‌شود افزود: سرریز جمعیت تهران و متقاضیان ساکن در تهران، می‌توانند برای سکونت در شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان مسکن ساکن در سایر شهرها از جمله ورامین، پیشوا، بوم هن، رودهن، اسلامشهر، فیروزکوه و دماوند هم می‌توانند در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کنند و فقط ساکنان همین شهرها می‌توانند متقاضی مسکن در شهرهای ذکر شده باشند.

وی با اشاره به این که سهمیه سالانه برای استان‌ها در نظر گرفته شده است گفت: سهیمه استان تهران ۱۵۵ هزار و ۵۵۵ واحد در نظر گرفته شده که بر اساس برنامه ابلاغیه اول، سهمیه ۶۴ هزار و ۸۱۵ واحد است.

محبت خواه درباره ابلاغیه اولیه نیز گفت: ابلاغیه اولیه یعنی در مرحله نخست، تعداد مشخص شده، می‌توانند در سایت ثبت نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در شهرهای اعلام شده، متقاضیان پس از ثبت نام، پالایش می‌شوند و سپس طبق سهمیه شهر ها، متقاضیان تقسیم بندی خواهند شد.

وی افزود: زمان ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن، از ۲۸ مهر شروع شده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهرهایی که متقاضیان مسکن ثبت نام کرده اند از لحاظ تامین زمین مشکلی نداریم.

محبت خواه افزود: با همکاری استانداری برای تغییر کاربری یا الحاق محدوده، جلسات متعددی تشکیل می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد به همین دلیل بلافاصله پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی درباره پایان ساخت مرحله نخست ثبت نام گفت: این موضوع بستگی به نوع ساختمان و محل ساخت آن دارد در جایی که تراکم بالاست و باید هفت تا هشت طبقه بسازیم و در نقاطی دو تا سه طبقه ساخته می‌شود بنا بر شرایط ساخت و برنامه زمانبندی که در قرارداد بسته می‌شود واحد مسکونی تحویل متقاضی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین درباره قیمت پایه طرح نهضت ملی مسکن افزود: فعلا قیمتی در نظر گرفته نشده، اما قیمتی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده در طرح‌های قبلی به همان قیمت در حال اجراست.

محبت خوان با اشاره به این که در طرح اقدام ملی مسکن، آورده اولیه ۴۰ میلیون تعیین شده بود اغلب متقاضیان نمی‌توانستند این رقم را پرداخت کنند گفت: حدود ۷۳ هزار سهمیه برای استان تهران داشتیم که حدود هفت هزار نفر توانستند مبلغ اولیه را پرداخت کنند، اما در طرح نهضت ملی مسکن، خوشبختانه برای دهک‌های اول تا سوم آورده اولیه ۲۰ میلیون کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که برخی متقاضیان می‌گویند نام آن‌ها پس از ثبت نام حذف شده است افزود: متقاضیان شهر تهران در شهرهایی که اعلام شده از جمله شهرجدید پروند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم، باید ثبت نام کنند و در غیر این صورت قطعا از فهرست حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد:‌ متقا ضیان تا ۱۵ آذر می‌توانند تقاضای خود را اصلاح و یا ثبت نام کنند و یا محل ثبت نام خود را تغییر دهند در صورتیکه موفق نشدند باید ثبت نام قبلی را حذف و مجددا ثبت نام کنند.

محبت خواه تاکید کرد: به هیچ عنوان متقاضیان حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این موضوع کاملا غیرقانونی است و هر دو طرف فروشنده و خریدار متضرر می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر تعداد متقاضیان برای مسکن بیشتر از سهمیه شهرها باشد چه تصمیمی گرفته می‌شود افزود: موظفیم زمین برای متقاضیان همان شهر تامین کنیم تا از سهمیه ثبت نام در سال‌های آینده بتوانند استفاده کنند.

محبت خواه درباره بافت فرسوده تهران نیز گفت: مشاوران در این زمینه مطالعاتی انجام دادند که عملیات اجرایی نیز انجام می‌شود و قطعا قطعات کوچک تجمیع خواهد شد و، چون انشعاب آب، برق و گاز داشتند بعد از ساخت، این خدمات برای آن‌ها رایگان است و از نظر ساخت هم با توجه به شراکت با انبوه ساز قرارداد منعقد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران اعلام کرده برای طرح ملی مسکن دعوت نشده است گفت: از همه سازندگان چه زمین دارند یا ندارند، از طریق رسانه ملی درخواست کردیم و مجددا اعلام می‌کنیم هر انبوه ساز و سازنده‌ای که مجوز انبوه سازی دارد می‌تواند در این طرح شرکت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود:، چون ساخت طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های پایین است که نیاز به مسکن دارند و باید از نظر مالی حمایت شوند بنابراین قیمت ساخت مسکن باید به گونه‌ای باشد که کمترین سود را ببرند.
محبت خواه در مورد استفاده از مصالح در طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: طبق استاندارد و ساختمان سازی از مصالح مرغوب درجه یک ایرانی استفاده خواهد شد.

وی افزود: یارانه برای دهک‌های اول تا سوم قرار می‌گیرد و تسهیلاتی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود با نرخ سود پایین تری نسبت به دهک‌ها بعدی است.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید