Performancing Metrics

شاخص بورس تهران از صعود بازماند | اتاق خبر
کد خبر: 451145
تاریخ انتشار: 5 دی 1400 - 18:37
خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 5 دی 1400
معاملات بازار سهام اگر چه با مقاومت خریداران روبه رو شد اما شاخص در نهایت با افت 0.1 درصدی همراه بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام در نوسان محدودی دنبال شد اما در نهایت بازار به نفع فروشندگان به پایان رسید. شاخص که در ابتدای معاملات ریزش بالای 0.5 درصدی را هم تجربه کرد اما در پایان معاملات با افت 0.1 درصدی (معادل 1.5 هزار واحد) در نقطه 1.384 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 0.45 درصدی در نقطه 360.2 هزار واحدی ایستاد. در معاملات امروز بورس، فارس، شبندر، اخابر، شستا و فملی با ارسال سیگنال های مثبت و افزایش سمت تقاضا، مانع از ریزش بیشتر شاخص شدند اما دو نماد فولاد و نوری باعث شدند شاخص رنگ منفی به خود بگیرد. 

همچنین در فرابورس، شاخص کل فرابورس با ریزش 159 واحدی در محدوده 18.6 هزار واحد ایستاد. نمادهای بپاس، زاگرس، شگویا و فرابورس هم بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند.

ارزش کل معاملات بازار سهام 8.29 هزار میلیارد تومان (نزدیک 8.3 هزار میلیارد تومان) بود که سهم ارزش معاملات خُرد بازار 3.9 هزار میلیارد تومان بود. 

حقیقی ها همچنان از بورس خارج میشوند

تراز پول حقیقی ها متفاوت برخلاف روز قبل متفاوت بود؛ حقیقی ها 394.4 میلیارد تومان دیگر را از بازار سهام خارج کردند و البته 99.9 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند. بدین ترتیب حقیقی ها در معاملات امروز 33.5 میلیارد تومان در نماد بپاس خروج . 18.9 میلیارد تومان در نماد شبندر ورود کردند. حقیقی ها در نمادهای فولاد با 32.8 میلیارد تومان، وتجارت با 30 میلیارد تومان، بموتو با 27.8 میلیارد تومان و شپنا با 19.2 میلیارد تومان بیشترین خروجی پول را داشتند. در نمادهای پالایش با 8.8 میلیارد تومان و کدما با 7.1 میلیارد تومان نیز بیشترین ورودی پول حقیقی ها مشاهده شد.

حقوقی ها هم امروز در نمادهای شتران، وبملت، خساپا، وبملت و ملت شاهد بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وسینا، شبندر و خمحور شاهد بیشترین موقعیت فروش بودند.

شکاف صف های خرید و فروش در بورس صفر شد

سرانه معامله حقیقی ها هم به صورت برابری دنبال شد؛ بدین ترتیب سرانه معامله حقیقی ها با 13.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها با 13.5 میلیون تومان دنبال شد.

ارزش صف های خرید نیز از 807.4 میلیارد تومان به 158.9 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش حقیقی ها نیز از 245.3 میلیارد تومان به 407.5 میلیارد تومان رسید.البته تعداد نمادهای دارای صف خرید (71 نماد) در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (72 نماد) در شرایط برابری دنبال شد. هر چند که در ابتدای معاملات تا اواسط معاملات شکاف صف ها به نفع فروشندگان دنبال شد اما در پایان معاملات با جمع شدن صف های فروش، ارزش صف های خرید و فروش به نزدیکی هم رسیدند و شکاف ها از بین رفت.

کدام سهم ها در بورس بیشترین بازدهی را داشت؟

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز بورس برای نماد ذوب (پس از بازگشایی) با 261.8 درصد بود. اخابر با 4.94 درصد و زمگسا با 4.92 درصد بیشترین بازدهی را بعد از ذوب به ثبت رساندند. همچنین بیشترین کاهش قیمت برای نماد شپاکسا با 4.96 درصد و غبهنوش با 4.94 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای شبندر، وتجارت، خودرو، خساپا و وبصادر بود. این در حالی بود که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادها فولاد، نوری، خودرو، تاپیکو، وتجارت و وبملت بود.

در فرابورس بیشترین بازدهی را نماد فگستر با 4.98 درصد و زشریف با 4.87 درصد به ثبت رساند. همچنین بیشترین کاهش قیمت نیز برای بپاس با 4.99 درصد به ثبت رسید. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای نمادهای حآفرین، گکوثر و زبینا بود. همچنین بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای بپاس، شگویا، فرابورس، مارون و دماوند بود.

بیشترین حجم به شناوری نیز برای نماد کدما با 13.3 درصد بود. کدما در معاملات امروز با بازدهی 8.4 درصدی روبه رو شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید