Performancing Metrics

بازگشت ۴۳۰ گیگابایت پهنای باند بین‌الملل به اینترنت ایران | اتاق خبر
کد خبر: 451338
تاریخ انتشار: 22 دی 1400 - 18:03
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر،‌ به نقل از ایسنا، چندی پیش شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده بود که به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است که با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد و گفت: حدود دو ماه پیش یکی از کابل‌های فیبرنوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد و این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. با پیگیری‌ها خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت. در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید