Performancing Metrics

اتاق ایران همچنان پای‌کار تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 451715
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 - 20:28
غلامحسین شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد
رئیس اتاق ایران، با تاکید بر اهمیت ارتقای زیرساخت‌های صنعتی برای تعالی اقتصاد، می‌گوید: اتاق ایران در صورت واگذاری این مأموریت از سوی حاکمیت، همچنان حاضر به اجرای پیشنهاد قبلی خود برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تعالی اقتصاد ایران در گرو ارتقای زیرساخت‌های بخش صنعت است و این مهم نیز با تدوین یک راهبرد و استراتژی کارآمد توسعه صنعتی، ممکن خواهد شد.

غلامحسین شافعی در سی و هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد، افزود: اتاق ایران در دولت یازدهم، برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور، با نگاهی به اقتضائات امروز و آینده کشور و با بهره‌گیری از تجارب گذشته اعلام آمادگی کرده بود. حتی گفتیم که تقبل هزینه این کار هم بر ذمه بخش خصوصی خواهد بود اما این موضوع را مشروط به آن کردیم که مأموریت این بحث از سوی حاکمیت به اتاق واگذار شود تا بعداً اجرا و تحقق راهبرد مذکور نیز تضمین شود.

او ادامه داد: تجارب گذشته ما در انجام چنین طرح‌های راهبردی کلانی، نشان می‌دهد که در بازه‌ای موضوع با استقبال مواجه می‌شود؛ اما با تغییر دولت‌ها، پرونده کار به بایگانی سپرده می‌شود؛ پس به این استناد، تضامین اجرای آن نیز باید تعریف شود.

شافعی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اخیراً تماس و درخواستی داشت تا تدوین این استراتژی از سوی اتاق ایران کلید بخورد. اتاق ایران نیز همچنان پای این کار است؛ اما به روال آنچه در گذشته عنوان شد، موضوع را مشروط به واگذاری مأموریت این مهم از سوی حاکمیت به اتاق کردیم تا تعهد کافی برای تحقق استراتژی مذکور در آینده، فراهم آید.

رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این تصمیم، برش استانی این استراتژی باید با مشارکت اتاق‌های استانی تعریف و تدوین شود.

او با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در باب ضرورت تدوین نقشه راهبردی صنعتی و مدیریتی در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان، متذکر شد: با توجه به تأکیدات معظم له در این حوزه، به نظر می‌رسد که زمینه لازم برای بازنگری در خلأهای موجود در این حوزه، فراهم شده است و امیدواریم با همت مسئولان، شاهد پیگیری جدی‌تر و تحقق این موضوع باشیم.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید