Performancing Metrics

صرافی بایننس یا کوکوین؟ کدام یک بهتر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 452069
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1401 - 15:32
بایننس اولین و مشهورترین صرافی ارز دیجیتال جهان شناخته شده است اما به دلیل وجود تحریم ها، محدودیت هایی را برای استفاده کاربران ایرانی به همراه دارد.

به گزارش اتاق خبر، لذا لازم است به دنبال یک صرافی معتبر به عنوان جایگزینی برای صرافی بایننس باشیم. در این مطلب سعی کرده ایم به مقایسه دو صرافی بایننس و کوکوین بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با صرافی کوکوین و بایننس و تفاوت های آنها این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

صرافی بایننس (Binance)

در سال 2017 پس از عرضه اولیه ارز دیجیتال BNB، چانگ پنگ ژائو (CZ) صرافی بایننس را معرفی کرد. مرکزیت اصلی بایننس در ابتدا کشور چین بود، اما به دلیل اعمال قوانین مسدودسازی معاملات از این کشور خارج گردیدتوکن بومی این صرافی BNB نام دارد. این توکن بر بستر بلاکچین بایننس چین و بایننس اسمارت چین توسعه یافته است.

در حال حاضر صرافی بایننس به عنوان بزرگ ترین رقیب های کوین بیس و کوکوین به شمار می رود.

صرافی کوکوین KuCoin

در همان سال 2017 دو شخص با نام های مایکل گان و اریک دان صرافی کوکوین را راه اندازی کردند. شعار تبلیغاتی کوکوین "صرافی مردم" بود. این شعار نشان دهنده ساده و عمومی بودن پلتفرم کوکوین برای ارائه خدمات ارز دیجیتال محسوب می شد.

با توجه به اینکه بنیانگذاران این صرافی تجربیات موفقی در iBoxPAY و AntFinancial کسب نموده اند توانستند این صرافی را در لیست 10 صرافی برتر ارز دیجیتال قرار داده و تعداد بیش از 6 میلیون کاربر را برای ارائه خدمات جذب نمایند. KCS، نام توکن بومی این صرافی است و بر بستر بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC-20 توسعه یافته است.

مقایسه کارمزد معاملات در بایننس و کوکوین

در هر دو صرافی میزان کارمزد از 0.1% شروع می گردد. اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که اهمیت زیادی برای کاربران دارد. برای اینکه بتوانید بهتر تفاوت کارمزد این دو صرافی را با یکدیگر مقایسه کنید جدول زیر را تهیه کردیم.

کارمزدها

بایننس

کوکوین

معاملات

شروع از 0.1%

شروع از 0.1%

سپرده گذاری

تا 4% برای ارز فیات

عدم پشتیبانی از ارز فیات

برداشت

متغیر

متغیر

انتقال Wire

15$ در آمریکا

N/A

محاسبه کارمزدها در صرافی بایننس

یکی از کم هزینه ترین و ارزان ترین صرافی های بین المللی ارز دیجیتال بایننس است. لازم به ذکر است کاربران ایالات متحده کارمزدی بیشتر نسبت به صرافی Binance US پرداخت می کنند.

کارمزد معاملات

این صرافی مناسب افرادی است که معاملات خرد و کوچک با حجم و ترافیک تراکنش کم انجام می دهند.

همانطور که گفتیم میزان کارمزد معاملات در این صرافی از %0.1 شروع می شود. در صورتی که از توکن بومی این صرافی یعنی BNB برای انجام معاملات خود استفاده کنید، کارمزد معاملات شما با 25% تخفیف همراه خواهد بود. در این صورت به جای پرداخت 0.1% کارمزدی معادل 0.75% پرداخت خواهید کرد. این ویژگی بایننس را تبدیل به یکی از ارزان ترین صرافی های ارز دیجیتال جهان کرده است.

کارمزد سپرده گذاری

به منظور واریز ارز دیجیتال به این صرافی نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. اما در صورتی که قصد برداشت ارز از بایننس را داشته باشید میزان کارمزد پرداختی شما متفاوت خواهد بود. همچنین کارمزد ارزهای فیات با توجه به نوع سپرده گذاری متفاوت است. در برخی مواقع صرافی بایننس در مقابل سپرده گذاری ارزهای فیات از کاربران خود هیچ کارمزدی دریافت نمی کند. اما گاها ممکن است کارمزدی معادل 4% از کل میزان مبلغ سپرده گذاری شده از کاربران دریافت کند.

کارمزد برداشت

در صرافی بایننس میزان کارمزد برداشت ارز دیجیتال یا ارز فیات متفاوت و متغیر است. زمانی که قصد برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری خود در بایننس را دارید. کارمزد برداشت شما مجموع کارمزد بلاک چین مورد نظر و کارمزد صرافی بایننس خواهد بود. اما محاسبه کارمزد ارز فیات در بایننس کاملا وابسته به ارز فیات مورد نظر و کشور دارد. به طور مثال درخواست برداشت دلار استرالیا توسط شهروندان کشور استرالیا از طریق انتقال بانکی کاملا رایگان خواهد بود. اما کارمزد پوند انگلستان تا 1% محاسبه می گردد.

محاسبه کارمزدها در صرافی کوکوین

کوکوین نیز از دیگر صرافی های ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال است که در رقابت با صرافی بایننس قصد دارد کم ترین میزان کارمزد را داشته باشد.

کارمزد معاملات

این صرافی برای معامله گران حرفه ای با حجم و ترافیک تراکنش بالا مناسب تر است و ساختار دریافت کارمزد بهتری را ارائه می دهد. کارمزد معاملات ارز دیجیتال در صرافی کوکوین معادل 0.1% است. اما لازم به ذکر است این کارمزد برای معاملات ارز دیجیتال با ارز فیات متفاوت است.

 به طور مثال کارمزد محاسبه شده جهت معامله ارز اتریوم با دلار آمریکا برای شما معادل 3% تا 12% خواهد بود. این میزان کارمزد متناسب با نحوه سپرده گذاری ارز فیات متفاوت است.

کارمزد سپرده گذاری

یکی از ویژگی های مهم صرافی کوکوین عدم پشتیبانی از سپرده گذاری ارز فیات است. اما در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال با ارز فیات را دارید به صورت مستقیم و در لحظه محاسبه می گردد. کارمزد این تراکنش چیزی معادل 3% تا 12% از کل مبلغ تراکنش است. یکی از مهم ترین قابلیت های صرافی کوکوین که مشابه صرافی بایننس عمل می کند، عدم دریافت کارمزد در سپرده گذاری ارز دیجیتال است.

کارمزد برداشت

صرافی کوکوین به طور کلی از سپرده گذاری و برداشت ارز فیات پشتیبانی نمی کند. کاربران صرافی کوکوین در صورتی که قصد برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری خود را دارند ملزم به پرداخت کارمزد بلاکچین به همراه کارمزدی که توسط این صرافی در نظر گرفته شده است هستند. لازم است بدانید مبلغ کارمزدها برای ارزهای دیجیتال مختلف متفاوت است.

به منظور انتخاب بهترین صرافی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال لازم است قبل از هر چیز با ویژگی های هر یک و امکاناتی که ارائه می دهند آشنا شویم و به مقایسه ویژگی های آنها بپردازیم. در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به مقایسه صرافی بایننس و کوکوین بپردازیم. اگر سرمایه گذاری هستید که با مبالغ بزرگ کار می کنید، صرافی کوکوین برای شما مناسب تر است. اما اگر به دنبال حداکثر امنیت می گردید و معامله های خرد انجام می دهید یا به دلایلی امکان استفاده از صرافی کوکوین برای شما با محدودیت همراه است، بایننس انتخاب بهتری خواهد بود.

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید