Performancing Metrics

چرا افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان به مشکل خورد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 452129
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1401 - 18:46
امیدواریم افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری بازنشستگان به زودی مصوب شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایلنا، امروز (هفدهم فروردین) دومین نشست تعیین مستمری بازنشستگان کارگری با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان این سازمان برگزار شد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با خروجی این نشست گفت: بعد از بیش از دو ساعت مذاکره، نشست به نتیجه قطعی نرسید و خاتمه یافت. پیشنهاد کارگری‌ها، افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل مستمری و سایر سطوح است که خوشبختانه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز نسبت به این مساله، نگاه مثبتی دارد و موافق است.

او در ارتباط با دلیل به نتیجه نرسیدن نشست گفت: افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی پس از پیشنهاد مدیرعامل سازمان باید به تایید هیات وزیران برسد؛ در قانون بودجه ۱۴۰۱، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ در حالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعیِ نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است. این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری را ده درصد درنظر گرفته. به همین دلیل، کارشناسان سازمان استدلال کردند اگر قبل از رفع این اشکال، افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری به هیات دولت فرستاده شود، با این بند بودجه تناقض دارد و تصویب نمی‌شود.

اما چاره چیست؛ دهقان کیا می‌گوید: در این رابطه برای رفع این اشکال کوچک، به طور شفاهی با مجلس مذاکره شده؛ باید درخواست کتبی به کمیسیون تطبیق قوانین مجلس برود؛ و از آنجایی که قانون بودجه روزنامه رسمی شده، باید پس از اصلاح دوباره روزنامه رسمی شود.

او ابراز امیدواری کرد: به سرعت و در روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد؛ مدیرعامل سازمان وعده داده با مکاتبه با مجلس این مساله به زودی حل می‌شود. همه چیز برای افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم است و امیدواریم خیلی زود احکام جدید صادر شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید