Performancing Metrics

انواع جاروبرقی و راهنمای کامل خرید جاروبرقی | اتاق خبر
کد خبر: 452209
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1401 - 15:57
امروزه نوع و روند زندگی با گذشته بسیار متفاوت می‌باشد. در دنیای امروزی شما دیگر خیلی کم شاهد این موضوع هستید که فردی بخواهد از جاروی دستی استفاده کند ‌و یا خود با دست اقدام به شست و شوی لباسش کند.

البته این یک موضوع کاملا رایج می‌باشد زیرا دنیای امروزی سراسر بسته به تکنولوژی است و این تکنولوژی است که تصمیم می‌گیرد ما تا چه اندازه راحت به زندگی بپردازیم‌. با ما در این مقاله همراه باشید تا در کنار یک دیگر به راهنمای خرید جاروبرقی و تمامی موارد پیرامون این موضوع بپردازیم.

جاروبرقی چیست و چگونه کار می کند؟

وقتی نوشابه را از طریق نی می‌نوشید، از ساده‌ترین مکانیسم مکش استفاده می‌کنید. مکیدن نوشابه به بالا باعث افت فشار بین کف نی و بالای نی می‌شود. با فشار مایع بیشتر در پایین نسبت به بالا، نوشابه به سمت دهان شما رانده می‌شود. این همان مکانیسم اساسی در کار در جاروبرقی است، اگرچه اجرای آن کمی پیچیده است. این وسیله ممکن است شبیه یک ماشین پیچیده به نظر برسد، اما جاروبرقی معمولی در واقع تنها از شش جزء ضروری تشکیل شده است:

  • یک درگاه ورودی، که ممکن است شامل انواع لوازم نظافتی باشد
  • یک درگاه اگزوز
  • یک موتور الکتریکی
  • کیسه هوادار
  • مجموعه‌ای که همه اجزای دیگر را در خود دارد

هنگامی که جاروبرقی را وصل می‌کنید و آن را روشن می‌کنید، این اتفاق می‌افتد:

  • جریان الکتریکی موتور را به کار می‌اندازد. موتور به فن متصل است که دارای تیغه‌های زاویه‌دار است (مانند پروانه هواپیما).
  • همانطور که تیغه‌های فن می‌چرخند، هوا را به سمت جلو و به سمت درگاه اگزوز می‌برند (برای پیدا کردن علت این امر، نحوه عملکرد هواپیماها را بررسی کنید).
  • وقتی ذرات هوا به سمت جلو هدایت می‌شوند، چگالی ذرات (و بنابراین فشار هوا) در جلوی فن افزایش می‌یابد و در پشت فن کاهش می‌یابد.

این افت فشار پشت فن درست مانند افت فشار در نی است که از نوشیدنی خود جرعه جرعه می‌نوشید. سطح فشار در ناحیه پشت فن به زیر سطح فشار خارج از جاروبرقی (فشار هوای محیط) می‌رسد. این باعث ایجاد مکش، یک جاروی جزئی، در داخل جاروبرقی می‌شود. هوای محیط از طریق دریچه ورودی به داخل جاروبرقی فشار می‌آورد زیرا فشار هوای داخل جاروبرقی کمتر از فشار بیرونی است.

ویژگی های یک جاروبرقی خوب چیست؟

در هنگام خرید جاروبرقی در نظر بگیرید که:

  • سبک وزن است
  • بی صدا است
  • به راحتی بر روی فرش و سطوح سخت استفاده می شود
  • دارای سیم بلند است، بنابراین شما هر 5 متر نقطه برق را عوض نمی کنید
  • دارای طراحی جمع و جور برای ذخیره سازی و مانور آسان

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت نوع گردگیر است. کیسه‌های پارچه‌ای دارای تخلیه سخت تر هستند، در حالی که کیسه‌های کاغذی کاربر پسندتر هستند، اما هزینه‌های دائمی دارند و ممکن است چیزی باشد که همیشه فراموش می‌کنید آن را خریداری کنید. کیسه‌ها بر محیط زیست نیز تاثیر منفی می‌گذارند. با این حال، اگر کیسه کاملاً تجزیه زیستی است، می‌توانید آن‌ها را به راحتی دور اندازید، زیرا قابلیت بازگشت به طبیعت را دارند.

انتخاب یک جاروبرقی خوب چگونه است؟

یک جاروبرقی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا به تمیز شدن خانه سرعت دهید. انواع مختلفی از جاروبرقی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. جالب است بدانید در حال حاضر بیش از 200 مدل را در رتبه‌بندی‌ها وجود دارد.

در ابتدا باید بدانید که مد نظر شما چه نوع جاروبرقی‌هایی خواهد بود‌ و سپس اقدام به خرید بهترین جاروبرقی کنید. به صورت کلی، جارو برقی بهترین است که کار با آن بسیار راحت باشد و مکشی بسیار خوب داشته باشد.

برای خرید یک جاروبرقی خوب چه مواردی را باید مد نظر داشت؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه فناوری و ویژگی‌های برای خانه شما بهترین کاربرد را دارد، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • جاروهای شارژی به شما امکان می‌دهند بدون توقف برای تعویض پریز برق از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کنید و لازم نیست نگران اجتناب از سیم برق باشید. مدل‌های با مشخصات ولتاژ بالاتر قوی‌تر هستند و قبل از نیاز به شارژ در زمان طولانی‌تر کار می‌کنند.
  • جاروهای سیمی به شما زمان اجرای نامحدودی می‌دهد. در حالی که آنها قابلیت حمل کامل مدل‌های بی سیم را ندارند، تمایل به ارائه قدرت تمیز کنندگی بیشتری دارند. آمپراژ بالاتر (آمپر) به معنای قدرت بیشتر است. طول سیم طولانی به شما امکان می دهد فضای بیشتری از کف را بدون حرکت دادن دو شاخه تمیز کنید. با فشار دادن یک دکمه یا پدال پا به داخل تمامی سیم به داخل آن جمع می‌شود.
  • جاروبرقی‌های کیسه ای تماس شما با کثیفی، گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی را کاهش می دهد، به خصوص اگر آلرژی به این مواد داشته باشید، این کیسه‌ها برای شما بسیار مفید هستند.
  • جاروبرقی‌های بدون کیسه زباله‌ها را در سطل یا فنجان جمع‌آوری می‌کنند و با تکیه بر فیلترها گرد و غبار خروجی اگزوز را تمیز می‌کنند. برای خالی کردن جاروبرقی، زباله ها را از سطل بیرون می ریزید. برای این مدل ها نیازی به پیدا کردن یا خرید کیسه ندارید، اما ممکن است فیلترهای بیشتری برای تمیز کردن یا تعویض داشته باشند.
  • جاروبرقی با مکش متغیر به شما امکان می دهد جاروبرقی را برای تمیز کردن اثاثیه ظریف تر، مانند اثاثیه یا لوازم داخلی و پنجره ها تنظیم کنید.

با در نظر داشتن موارد اشاره شده و هم چنین مواردی که خود در نظر دارید می‌توانید بهترین انتخاب را به هنگام خرید این محصول داشته باشید.

 

 

سخن آخر

شاید خرید یک جاروبرقی بتواند کاری سخت باشد اما این که بدانیم چه مواردی در این بین می‌تواند مهم باشد و یا در خرید ما تاثیر گذار باشد می‌تواند ما را برای خرید محصولی بهتر کمک کند. بهتر است در ابتدا بدانیم که خودمان کدام جاروبرقی را برای خانه یا محل کارمان می‌خواهیم‌. پس از دانستن این موضوع می‌توانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید و سپس اقدام به خریداری این موضوع به صورت حضوری یا غیر حضوری کنید. هر دو روش خرید برای شما بهترین محصولات ارزان ارائه می‌دهد. در این مطلب سعی داشتیم تا شما را بیشتر با نکاتی مهم در زمان خرید جاروبرقی آشنا کنیم. از همراهی شما تا پایان مطلب سپاس گزاریم.

منبع : بنان کالا - https://banankala.com

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید