Performancing Metrics

امسال حتی یک مورد قطعی برق به علت کمبود تولید نداشتیم | اتاق خبر
کد خبر: 452790
تاریخ انتشار: 2 تیر 1401 - 13:06
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در دو هفته گذشته برق بیش از ۱۰۰ شرکت و دستگاه دولتی را قطع کرده‌ایم، گفت: تاکنون رکورد مصرف ۶۴ هزار مگاواتی ثبت شده است با این حال امسال حتی یک مورد قطعی برق به دلیل کمبود تولید نداشتیم.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایرنا از توانیر، آرش کردی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش مصرف، امسال حتی یک مورد قطعی برق به دلیل کمبود تولید نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: هفته بسیار گرمی پیش رو داریم و نیازمند کمک و همراهی هموطنان هستیم.

کردی در خصوص برخورد با ادارات و دستگاه‌های پرمصرف دولتی  گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف امسال در بخش ادارات  سختگیرانه  اجرا می‌شود به طوری که در ساعات اداری ۳۰ درصد باید مصارف خود را کاهش دهند  و پس از ساعات اداری باید ۶۰ درصد مصرف خود را پایین بیاورند.

کردی یادآور شد: این در حالی است که در  مجموعه وزارت نیرو این میزان را سختگیرانه تر اجرا کردیم به طوری که در ساعات اداری، در ساختمان‌های اداری وزارت نیرو ۴۰ درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص قطع برق ادارات پرمصرف نیز اظهار داشت: ادارات تاکنون همراهی خوبی داشته‌اند ولی  قابلیت خوبی برای مدیریت بار و مصرف در بخش ادارات وجود دارد و به‌طور مثال کاهش ساعات کار ادارات باعث کمک ویژه‌ای به صنعت برق داشته باشد.

برق ۱۰۰ شرکت و دستگاه دولتی قطع شد

کردی افزود: در طی دو هفته گذشته برق اندکی بیش از ۱۰۰ شرکت و دستگاه دولتی را قطع کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:  ادارات درصورتی‌که  دیزل ژنراتورهای تولید برق داشته و مورداستفاده قرار دهند، هیچ محدودیتی نخواهند داشت و حتی اضافه تولید برق  آنها خریداری می‌شود.

مدیرعامل توانیر درباره بخش خانگی نیز گفت:  بخش خانگی  نصف مصرف برق کشور را در دوران اوج مصرف به خودشان اختصاص می‌دهند  و اگر مشترکان در این بخش  تنها ۱۰ درصد کاهش در مصرف داشته باشند بدون هیچ مشکلی از تابستان عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار مگاوات سهم مشترکان خانگی از مصرف برق در فصول گرم سال است، خاطرنشان کرد: مشترکان اگر تنها ۱۰ درصد  کاهش مصرف داشته باشند، در کل کشور  ۳ هزار مگاوات مصرف کاهش خواهد یافت.

۲۰ درصد از مشترکان  بیش از الگو مصرف می‌کنند

کردی در خصوص نحوه مصرف برق مشترکان  در کشور نیز گفت: ۸۰ درصد از  جمعیت خانگی کشور زیرالگو یا در سطح الگو برق مصرف می‌کنند که این تعداد می‌توانند از مشوق‌های صنعت برق  که به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف است، بهره‌مند شوند. این میزان پاداش دقیقاً ۵ برابر هزینه برق مصرفی است که وزارت نیرو از مشترکان دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: مشترکان در این طرح حتی می‌توانند از صنعت برق طلبکار شوند که در این صورت در قبوض ماه‌های بعدی آن‌ها لحاظ می‌شود.

مدیرعامل توانیر درباره گروه‌های  پرمصرف نیز ابراز داشت: حدود ۲۰ درصد از مشترکان  بیش از الگو مصرف می‌کنند  که در  میان این گروه،   ۲ درصدی هستند که بیش از دو برابر  برق مصرف می‌کنند.

تقدیر از بخش‌های صنعت و کشاورزی  برای همراهی با صنعت برق

وی افزود: درمجموع از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی ۲۵ میلیون  مشترک ۶۰ درصد و ۵ میلیون مشترک ۴۰ درصد از برق کشور را مصرف می‌کنند.

کردی با تقدیر از مردم در سراسر کشور به دلیل همراهی با برق گفت: هموطنان اگر در ساعت اوج مصرف  استفاده از وسایل  برقی را به نیمه‌شب یا ساعت خنک روز منتقل و دمای کولرهای گازی  را روی ۲۵ درجه و کولرهای آبی را روی دور کند قرار دهند، ۱۰ درصد کاهش مصرف، به‌راحتی و بدن آنکه  رفاه و آسایش آنها کاهش یابد، قابل دسترسی است.

کردی یادآور شد: تاکنون بخش‌های صنعت و کشاورزی  به‌خوبی با صنعت برق همراهی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید