Performancing Metrics

۳۴ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت گردشگری دریایی در گلستان اختصاص یافت | اتاق خبر
کد خبر: 452820
تاریخ انتشار: 4 تیر 1401 - 09:01
گرگان- فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اختصاص بیش از ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای زیرساخت های گردشگری دریایی در استان خبرداد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از سال ۹۴ بیش از ۱۷.۵ میلیارد تومان توسط میراث فرهنگی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری دریایی در سواحل گلستان هزینه شده و همچنین بیش از ۳۴ میلیارد تومان هم در سال آتی برای ایجاد زیرساخت های این حوزه در نظر گرفته ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه سواحل گلستان دارای ظرفیت های بسیاری است، گفت: عمدتا به دلیل اینکه تصرف و ساخت و ساز در این مناطق وجود ندارد، قابلیت سرمایه گذاری و بهره برداری به مراتب مهیاتر از استان های مازندران و گیلان است.

وی ادامه داد: در حوزه گمیشان و در محدوده چارقلی و توماج لر سواحل آرام و ماسه ای وجود دارد که می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

فرمانی گفت: در نظر داریم تا در سواحل نوکنده، بندرگز، بندرترکمن و دو نقطه در ساحل گمیشان طرح های گردشگری را اجرا کرده که البته امکانات و فضاهایی در سال های قبل طراحی شده است و باید آنها را گسترش داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان این که بخشی از سواحل گلستان در حاشیه خلیج گرگان قرار دارد، افزود: متاسفانه این خلیج طی سال های گذشته به دلیل عدم توجه در حال نابودی بود که خوشبختانه با تخصیص اعتبار عملیات لایروبی بزودی آغاز می شود.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید