Performancing Metrics

هند دوباره جهان را غافلگیر کرد! | اتاق خبر
کد خبر: 452985
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 08:30
منابع تجاری و دولتی، هفته‌ها پس از اعمال محدودیت بر فروش شیرین‌کننده‌ها در خارج از کشور گفتند: هند در حال بررسی اجازه‌دادن به کارخانه‌ها برای ارسال ذخایر شکر خامی هستند که در بنادر و انبارها انباشته شده است.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایسنا، محموله‌های اضافی از هند، بزرگ‌ترین صادرکننده شکر در جهان پس از برزیل، می‌تواند بر قیمت آتی شکر خام تاثیر بگذارد که به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته معامله می‌شود. تخمین زده می‌شود که این ذخایر به حدود نیم میلیون تن شکر خام برسد که حدود ۲۰۰ هزار تن آن در بنادر سراسر کشور مانده است.

مقامات تجاری، صنعتی و دولتی می‌گویند که از رکورد صادرات ۱۰ میلیون تنی شکر هند در سال جاری، شکر خام حدود ۴.۵ میلیون تن بوده است، در حالی که مابقی آن سفید یا نوع تصفیه شده است. کارخانه‌های هندی شکر خام را فقط برای پالایشگاه‌های خارج از کشور تولید می‌کنند که خام را به سفید تبدیل می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، هند در چند سال گذشته، مقادیر قابل توجهی شکر خام صادر کرده و آن را به عنوان یک تامین‌کننده ثابت در کنار کشورهای کلیدی برزیل و تایلند قرار داده است. آدیتیا جونجونوالا، رئیس انجمن کارخانه‌های قند هند، از تولیدکنندگان گفت: از آنجایی که شکر خام در بازار داخلی قابل فروش نیست، صادرات آن منطقی است.

یک تاجر در این باره اظهار کرد که محدودیت ناگهانی صادرات شکر و مشکلات لجستیک، مانند کمبود کامیون و واگن‌های راه‌آهن، مانع از ارسال خام توسط کارخانه‌ها شد. او گفت: اگر دولت اجازه دهد کارخانه‌ها ذخایر خود را صادر کنند و خریداران زیادی خواهند داشت زیرا شکر هندی در بازار جهانی بسیار رقابتی است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید