Performancing Metrics

رشد اقتصادی چین در کدام مسیر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 452986
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 08:31
نخست‌وزیر چین می‌گوید که اقتصاد چین در حال بهبود است اما اساس آن مستحکم نیست.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایسنا و به نقل از بیزنس، رسانه‌های دولتی چین به نقل از نخست‌وزیر، لی کچیانگ اعلام کردند که اقتصاد چین تا حدودی بهبود یافته است اما پایه و اساس محکمی ندارد.

وی گفته است که چین تلاش خواهد کرد تا اقتصاد را به مسیر عادی بازگرداند و نرخ بیکاری را در اسرع وقت کاهش دهد.

در حال حاضر، اجرای بسته سیاستی برای ثبات اقتصاد در حال تسریع و تاثیرگذاری است. اقتصاد به‌طور کلی بهبود یافته اما اساس آن هنوز محکم نشده است.

اقتصاد چین در ماه مه پس از رکود در ماه قبل با احیای تولید صنعتی، نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد اما مصرف ضعیف باقی ماند و بر چالش سیاست‌گذاران در بحبوحه محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ تاکید کرد.

نرخ بیکاری مبتنی بر نظرسنجی سراسری چین در ماه مه از ۶.۱ درصد در آوریل به ۵.۹ درصد کاهش یافت که همچنان بالاتر از هدف زیر ۵.۵ درصدی دولت در سال ۲۰۲۲ است.

به‌طور خاص، نرخ بیکاری مورد بررسی در ۳۱ شهر بزرگ به ۶.۹ درصد رسید که بالاترین رکورد ثبت شده است. برخی از اقتصاددانان انتظار دارند که اشتغال قبل از اینکه بهتر شود بدتر خواهد شد.

لی قول داد که در سه ماهه دوم به رشد اقتصادی معقولی دست یابد، اگرچه برخی از اقتصاددانان بخش خصوصی انتظار دارند که اقتصاد در سه ماهه آوریل تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد اما رشد در سه ماهه اول ۴.۸ درصد رشد کرده است.

انتهای پیام

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید