Performancing Metrics

تقویت تیرآهن چگونه انجام می شود؟ ahanspot چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 453001
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 10:04
اگر با آهن آلات آشنا باشید، حتما می‌دانید که تیرآهن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اسکلت یک سازه به شمار می‌رود.

به گزارش اتاق خبر، این نوع قطعه فولادی از انواع گوناگونی برخوردار بوده که بسته به نوع و وسعت سازه کاربرد دارد. اما بحث امروز ما تیرآهن و انواع آن نیست؛ بلکه قصد داریم به چگونگی تقویت تیرآهن بپردازیم و بررسی کنیم که با چه اقداماتی می‌توانیم استحکام این قطعه فولادی را تا سالیان سال حفظ کنیم.

همچنین در ادامه به معرفی یکی از معتبرترین پلتفرم اینترنتی ایران که در زمینه خرید و فروش و اعلام لحظه ای قیمت آهن آلات فعال است می‌پردازیم .پس در ادامه با ما همراه باشید تا برای خرید و تقویت تیرآهن (https://ahanspot.com/cat/beam/)  پروژه ساختمانی خود اقدام نمایید.

 

دلیل تقویت تیرآهن در یک سازه

شاید مانند خیلی از افراد برای شما سوال شده باشد که چرا باید به تقویت تیرآهن‌های سازه خود بپردازیم؟ در جواب این سوال باید گفت که چندین دلیل برای تقویت تیرآهن‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها افزایش امنیت سازه است. بسیاری از سازه‌ها پس از مدتی با فرسودگی روبه‌رو می‌شوند و مشکلاتی را به بار می‌آورند. بخش‌ عظیمی از این فرسودگی که مربوط به تیرآهن‌ها است، تنها با تقویت آن‌ها قابل رفع است‌.

همچنین بسیاری از افراد قصد دارند که سازه خود را بازسازی کرده یا چندین طبقه به آن بیفزایند. در اینجاست که شما باید به تقویت تیرِهن‌های خود بپردازید. تقویت تیرآهن‌ها در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله هم موثر بوده و می‌توانید به میزان مناسبی سازه شما را مستحکم سازد.

 

روش‌های تقویت تیرآهن

پس از بررسی دلایل تقویت تیرآهن، حال وقت آن رسیده که به روش‌های تقویت این قطعه فولادی بپردازیم و با راه‌حل‌های موجود آشنا شویم. یکی از متداول‌ترین روش‌های تقویت تیرآهن، استفاده از روکش فولادی است‌. در این روش با افزودن روکش فولادی، ضخامت بال‌های تیرآهن افزایش پیدا کرده و از کمانش موضعی بال جلوگیری می‌کند. 

تقویت تیرآهن از طریق استفاده از سخت‌کننده‌های جان روشی دیگر برای بالا بردن استحکام این قطعه فلزی است. روش دیگری که می‌توانید برای افزایش مقاومت تیرآهن استفاده کنید، استفاده از ورق‌هایی به صورت موازی با جان تیرآهن است. در این روش مقاومت برشی تیرآهن بیشتر شده و مقاومت آن را بالا می‌برد‌‌. روش چهارمی که برای تقویت تیرآهن می‌توان به کار برد، افزودن ژاکت بتنی به تیر فولادی است. در این روش روکش بتنی به عنوان راه‌حلی موثر به تیرآهن افزوده و از تیر آهن در برابر آتش سوزی نیز محافظت می‌کند. 

استفاده از پیش‌تنیدگی خارجی هم در مقاوم‌سازی تیرآهن بی‌تاثیر نبوده و به افزایش استحکام آن کمک می‌کند. در این روش که از متدهای جدید تقویت تیرآهن است  از کابل و مفتول‌هایی مقاوم برای پیش‌تنیدگی استفاده می‌شود. حال که با روش‌های تقویت تیرآهن آشنا شدید، در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید و با آهن اسپات، پلتفرمی مناسب برای خرید تیرآهن آشنا شوید.

 

بررسی آهن اسپات و هدف آن

تا به اینجا با نحوه تقویت تیرآهن آشنا شدیم؛ حال وقت آن رسیده که با پلتفرم اینترنتی آهن اسپات (ahan spot) نیز آشنا شویم.

آهن اسپات یک مرجع معتبر اینترنتی در زمینه آهن آلات بوده که قصد دارد با منتشر کردن اطلاعات کامل اطلاعات بازار آهن ایران، به فعالین صنعت ساخت و ساز کمک کند‌.

همچنین قابلیت‌هایی در این پلتفرم آنلاین قرار داده شده که با استفاده از آن‌ها راحت‌تر می‌توانید با دنیای آهن آلات ارتباط برقرار کنید. در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید و با برخی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم آشنا شوید.

 

قیمت‌ها را از آهن اسپات چک کنید

همانطور که می‌دانید قیمت کالا‌ی مانند تیرآهن به عوامل گوناگونی بستگی دارد و دائم دچار تغییر است‌ از همین رو شاید شما هم مانند خیلی از افراد قصد داشته باشید که با دنبال کردن و رصد قیمتی مناسب به خریداری تیرآهن و دیگر آهن آلات پرداخته یا سرمایه گذاری‌ای را آغاز کنید. اما از چه طریقی می‌توانیم از قیمت‌ لحظه‌ای تیرآهن را دنبال کنیم؟ اگر این موضوع به معضلی برایتان تبدیل شده، بهتر است با قابلیت قیمت‌های لحظه به لحظه آهن اسپات آشنا شوید.

 

آهن اسپات به عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه آهن آلات، از قیمت‌های لحظه به لحظه برخوردار بوده که هر فرد به راحتی می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند‌‌ برای مشاهده قیمت‌ها، تنها نیاز است که به وبسایت آهن اسپات مراجعه کرده و به بخش آهن آلات مورد نظر خود بروید؛ حال می‌توانید قیمت محصول مورد نظر خود را به راحتی بررسی کنید.

 

سرمایه‌گذاری امن با آهن اسپات

در دنیای امروز، شرکت در بازار‌های سرمایه‌گذاری برای درآمدزایی‌ای بدون ریسک، نیاز به دانش و اطلاعات فراوانی دارد‌؛ از طرفی کسب این دانش و اطلاعات نیازمند صبر و زمان زیادی بوده و به راحتی دست‌یافتی نیست‌. اما هیچ می‌دانستید که در پلتفرم آهن اسپات تجزیه و تحلیل‌هایی از بازار آهن آلات قرار داده شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرمایه‌گذاری‌ای حساب شده را شروع کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مطالعه اخبار آهن آلات در پلتفرم آهن اسپات، سرمایه‌گذاری خود را شکوفا کنید.

 

در این مطلب از آهن اسپات با نحوه تقویت تیرآهن آشنا شدیم و با استفاده از جدول‌ وزنی تیرآهن هزینه پروژه خود را محاسبه کردیم.

همچنین با این اطلاعات میتوانید اقدام به خرید محصولات مورد نیاز پروژه خود من جمله تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات فولادی نموده و پروژه ای فوق العاده را رقم بزنید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید