Performancing Metrics

استقبال سازندگان مسکن از شیرآلات با برندهای نامعتبر| «راسان» محبوب ترین؛ «شودر» گران ترین | اتاق خبر
کد خبر: 453359
تاریخ انتشار: 21 تیر 1401 - 09:03
بازار شیرآلات این روزها با حضور برندهای متفاوت به یک بازار رقابتی تبدیل شده است اما سازندگان مسکن همچنان ترجیح می دهند تا از برندهای ضعیف در ساختمان سازی استفاده کنند.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از بازار؛ گروه راه و مسکن: بازار شیرآلات این روزها با حضور برندهای متفاوت به یک بازار رقابتی تبدیل شده است اما سازندگان مسکن همچنان ترجیح می دهند تا از برندهای ضعیف در ساختمان سازی استفاده کنند چرا که آنها این روزها برای کاهش هزینه های خود تلاش می کنند از برندهایی استفاده کنند که قیمت های پایین داشته باشند.

یکی از برندهایی که تبلیغات فراوانی در صدا و سیما را به خود اختصاص داده است برند«راسان» است که به دلیل گستردگی فروش و خدمات پس از فروش از مقبولیت نسبتا خوبی در میان مخاطبان خاص و عام برخوردار است.

بازار رقابت در صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی در چند دهه گذشته رونق چشمگیری داشته است. آشنایی بیشتر با برترین فعالین و تولیدکنندگان این حوزه دست مشتری را برای خرید شیرآلات باز می‌گذارد.

برند راسان این روزها تا حدودی از محبوبیت خوبی به لحاظ استفاده از برخی نوآوری ها داشته است و قیمت برخی از اقلام آن روند صعودی به خود بگیرد.
فروشندگان شیرآلات معتقد هستند که در کنار توجه به‌ ظاهر کالا نسبت به چند فاکتور بسیار مهم دیگر نیز حساسیت لازم نشان داده شود. این فاکتورها درواقع برجسته‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتری با اطمینان از خوب بودن آن‌ها، تصمیم نهایی را برای خرید شیرآلات می‌گیرد.

اما اکثر سازندگان تلاش دارند تا از برندهایی که چندان معتبر نیستند استفاده کنند تا بتوانند در هزینه های خود تا حدودی صرفه جویی کنند. در سال ۱۳۷۶ جرقه اولیه تولید شیرآلات باکیفیت ایرانی با فناوری کشور آلمان در کارخانه شیرآلات راسان زده شد. سبک‌های فانتزی، مدرن و سنتی دسته‌بندی محصولات این مجموعه و با سه رنگ‌بندی سفید، کروم و طلایی وارد بازار هدف شده است.

ست شیرآلات درسا کروم راسان از ۲.۸۲۷.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات صدف طلایی راسان از ۳.۵۸۰.۰۰۰، ست شیرآلات راسان مدل پریمو طلایی از ۵.۴۰۰.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات هیپو طلایی راسان از ۵.۶۰۰.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات تیتانیوم کروم راسان از ۵.۸۳۰.۰۰۰ تومان و ست شیرآلات مینیاتور کروم راسان از ۵.۳۰۰.۰۰۰ تومان در بازار موجود است

ست شیرآلات درسا کروم راسان از ۲.۸۲۷.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات صدف طلایی راسان از ۳.۵۸۰.۰۰۰، ست شیرآلات راسان مدل پریمو طلایی از ۵.۴۰۰.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات هیپو طلایی راسان از ۵.۶۰۰.۰۰۰ تومان، ست شیرآلات تیتانیوم کروم راسان از ۵.۸۳۰.۰۰۰ تومان و ست شیرآلات مینیاتور کروم راسان از ۵.۳۰۰.۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

 

پرکاربردترین فلز مصرفی برای بدنه شیرآلات ساختمانی، برنج است که ترکیبی از روی و سرب را هم در خود نهفته دارد. جالب است بدانید که بنابر گزارش سازمان استاندارد کشور، بین ۵۸-۶۰% ترکیب آلیاژ برنج از مس و باقی روی و سایر ناخالصی‌ها است.

همچنین لازم است تا میزان سرب موجود در فلز اصلی اندازه‌گیری شود و بالاتر از ۵.۲% نباشد. سرب ازجمله فلزات بسیار خطرآفرین برای سلامت انسان است و ازجمله پرمصرف‌ترین کالاها در تولید شیرآلات بهداشتی محسوب می‌شود.

گروهی از تولیدکنندگان هم، جنس بدنه محصول را از استیل ضدزنگ انتخاب می‌کنند که البته، قیمت این نوع در مقایسه با فلز برنج بیشتر است و ازجمله تجهیزات بهداشتی گران‌قیمت به شمار می‌رود.

پرکاربردترین شیرآلات دراین‌ بین با آبکاری کروم است که مقاومت و ماندگاری قابل‌توجهی دارد. همچنین باید به آبکاری نیکل اشاره کرد که با عنوان استیل ضدزنگ، خش‌دار، صدفی و کمی درخشان در بازار موجود است و طرفداران خود را دارد.

اما در میان شیرآلات برخی برندها نیز هستند که به هیچ عنوان در بازار شناخته شده نیستند اما قیمت های بالایی دارند. یکی از این برندها، ست کامل شیرآلات تپس مدل آلپس کروم با قیمت ۴.۱۶۰.۰۰۰ تومان است.

در بازار شیرآلات هنوز هم هستند برندهایی که چندان به نام و معتبر نیستند اما قیمت های بالایی دارند. بنابراین سازندگانی که تصور می کنند می توانند با استفاده از شیرآلات گمنام و ارزان تر هزینه های خود را کاهش دهند سخت در اشتباه هستند

این قیمت ها برای این برندها نشان می دهد که در بازار شیرآلات هنوز هم هستند برندهایی که چندان به نام و معتبر نیستند اما قیمت های بالایی دارند. بنابراین سازندگانی که تصور می کنند می توانند با استفاده از شیرآلات گمنام و ارزان تر هزینه های خود را کاهش دهند سخت در اشتباه هستند.

 

یکی دیگر از برندهایی که در بازار شیرآلات نام نشانی برای خود کسب کرده است شیرآلات «شودر» است. این برند اگر چه قیمت های در مرز ۵ میلیون تومان دارد اما محصولاتی در رنج قیمتی ۱۲ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان هم دارد.

ست ۴ تکه شیرآلات کلاسیک شودر ۵.۰۸۵.۸۰۰ تومان و ست کامل شیرآلات مدل کلاسیک ۵.۰۸۵.۷۰۰ تومان است. البته شودر محصولاتی دارد که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان هم رسیده است. شیرآلات ۴ تکه شودر بیزانس طلایی ۱۲.۵۸۰.۸۵۰ تومان است

ست ۴ تکه شیرآلات کلاسیک شودر ۵.۰۸۵.۸۰۰ تومان و ست کامل شیرآلات مدل کلاسیک ۵.۰۸۵.۷۰۰ تومان است. البته شودر محصولاتی دارد که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان هم رسیده است. شیرآلات ۴ تکه شودر بیزانس طلایی ۱۲.۵۸۰.۸۵۰ تومان است.

ست شیرآلات توکار حمام شودر مدل والتر تیپ ۴ کروم ۱۶ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید