Performancing Metrics

محله دباغی شیراز، الگوی موفق نوسازی محله‌ای است | اتاق خبر
کد خبر: 453498
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - 13:25
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پروژه محله دباغی شیراز از نمونه‌های موفق در زمینه نوسازی محله‌ای است.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی  محمد آئینی روز شنبه در جریان بازدید از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کلانشهر شیراز، با اشاره به آغاز طرح نوسازی محله‌ای در کشور افزود: موقعیت قرارگیری محله دباغی در شهر به لحاظ اهمیت و مناسبت شبکه دسترسی‌های اصلی و پیرامونی از ویژگی‌های مهم این محله است که به آن اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد.

او ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های بارز این محله مجاورت با بافت تاریخی فرهنگی شیراز و امکان تامین بخشی از خدمات پشتیبانی بافت تاریخی در این محله است.

آیینی بیان کرد: اجرای پارک محله، احداث خانه محله و خانه فرهنگ در مرکز این محله ۳۱ هکتاری و احداث پروژه ۳۲ واحدی به علاوه دو پروژه دیگر در اطراف این مرکز محله تاثیر بسزایی در نوسازی آن دارد.

محله دباغ خانه در استان فارس و در محدوده‌ی مرکزی شهر شیراز واقع شده است. این محله در منطقه ۲ قرار گرفته است و از شمال با بلوار سیبویه، بلوار احمدی شمالی و خیابان ظریف کار، از شرق با خیابان شاهداعی الله، از جنوب با بلوار ارتش، خیابان فتح و خیابان امام حسین (ع) و از غرب با بلوار احمدی جنوبی و میدان احمدی محدود شده است و با محله‌های ‌شیشه گری، گلکوب، صاحب الزمان، سر دزک، امام حسین(ع) ، لب آب مجاورت دارد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید