Performancing Metrics

تاثیر مالیات بر خانه‌های خالی در ساماندهی بازار مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 453571
تاریخ انتشار: 26 تیر 1401 - 11:48
تاثیر مالیات بر خانه‌های خالی در ساماندهی بازار مسکن عرضه واحدهای مسکونی خالی و تلاش دولت برای رفع این مشکل، می‌تواند زمینه ساماندهی بازار مسکن را مهیا کند.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود» خواستار پیگیری این سوژه شده‌اند.

در این پویش نوشته شده است: «چرا مسئولان مربوطه با توجه به افزایش افسار گسیخته اجاره‌بها بجای عمل به وظیفه قانونی خود و اخذ مالیات از خانه‌های خالی و سوداگری مسکن که در دنیا جواب خودش را پس داده روی به پرداخت وام اجاره‌بها کرده‌اند که باعث افزایش اجاره‌بها می‌شود».

به گزارش فارس در صورت اعمال مالیات بر خانه‌های خالی، نگه داشتن واحدها مقرون به صرفه نخواهد بود و سازندگانی که موفق به فروش واحدهای خود نمی‌شوند، آنها را به اجبار وارد بازار اجاره می‌کنند.

بر اساس تجربیات جهانی ثبت شده، در تایوان هر ۱ درصد مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند ۴ تا ۸ درصد قیمت املاک را کاهش بدهد، علاوه بر این، کارشناسان دانشگاه کوئینزلند هم تاکید کردند که حدود ۱ تا ۲ درصد قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید