Performancing Metrics

استقرار دو دستگاه لایروب در خلیج گرگان| لایروبی شهریورماه آغاز خواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 453598
تاریخ انتشار: 28 تیر 1401 - 09:24
گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از استقرار دو دستگاه لایروب در خلیج گرگان خبرداد و گفت: اوایل شهریورماه سال جاری لایروبی این پهنه آبی آغاز خواهد شد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از الهیار اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته همزمان با حضور رئیس جمهور در استان گلستان دستور لایروبی خلیج گرگان صادر شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: بر اساس این دستور، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و به نمایندگی آن سازمان بنادر و دریانوری و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار نسبت به آغاز لایروبی اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون پیمانکار با ۲۲ ماشین آلات سبک و سنگین در منطقه حضور داشته و در حال احداث دایک است.

اسعدی همچنین تصریح کرد: براساس اجماع نظر دو تیم از گروه های مهندسان مشاور برتر کشور، مقرر شد کانال آشوراده برای بهبود وضعیت خلیج لایروبی شود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: طول این کانال بیش از ۹ کیلومتر و عرض آن بیش از ۱۰۰ متر است و لایروبی تا عمق یک متر و ۶۰ سانتی‌متری کانال انجام خواهد شد.

وی در خصوص زمان بندی لایروبی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بهترین پیمانکاران کشور با بروزترین تجهیزات مشغول به این کار شده، انتظار داریم عملیات لایروبی طبق زمان بندی پیش رود.

اسعدی همچنین گفت: تمامی عملیات با نظارت و پایش روزانه، هفتگی و ماهانه، و بر اساس پروتکل های اعلام شده توسط دو مشاور ارشد کشوری که نمایندگان اداره کل محیط زیست و سازمان بنادر هستند، انجام می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: هم اکنون دو لایروب که یکی از آن ها از جنوب کشور و دیگری از استان همجوار تامین شده در منطقه مستقر هستند و پس از احداث دایک کار خود را با لایروبی کانال آشوراده آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه از اوایل شهریورماه سال جاری لایروبی کانال ها آغاز می شود، گفت: در حال حاضر مرحله ساخت دایک آغاز شده و بر اساس زمان بندی تا اواخر مردادماه احداث دایک ها طول خواهد کشید.

اسعدی در ادامه اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده و با در نظر گرفتن شرایط جوی و مواج بودن کانال، ۱۲ ماه برای لایروبی کانال وقت لازم است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان همچنین گفت: مبلغ اختصاص یافته برای این پروژه، ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که برای لایروبی کانال آشوراده قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید