Performancing Metrics

تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد | اتاق خبر
کد خبر: 454022
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1401 - 10:20
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: وزارت نیرو برای حل کامل مشکل آب شرب شهرکرد ناشی از گل آلودی چشمه کوهرنگ تلاش می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه  اتاق خبر به نقل از ایرنا از وزارت نیرو، «فیروز قاسم‌زاده» افزود: هم‌زمان با بارش‌های اخیر در کشور، بارش‌های شدیدی در منطقه کوهرنگ به وقوع پیوست که باعث بروز سیلاب در رودخانه‌ها شد و در اثر سیلاب‌ها، چشمه کوهرنگ به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب شرب شهرکرد گل‌آلود شد و غلظت رسوبات در آب چشمه افزایش یافت.

وی ادامه‌داد: همین امر موجب بروز اختلال در عملکرد تصفیه‌خانه آب شرب شهرکرد و در نتیجه افت فشار در بخشی از شبکه توزیع آب شد.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان‌کرد: از ساعت‌های اولیه بروز این اختلال، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شدند و ضمن تأمین آب موقت از طریق روش‌های جایگزین نظیر آب تانکری و آب بسته‌بندی، عملیات اجرایی اصلاح تصفیه‌خانه برای رفع دائمی مشکل، آغاز شد.

وی گفت: به دلیل طولانی شدن زمان گل‌آلودی چشمه کوهرنگ و عدم رفع موضوع تاکنون، فشار بخش اندکی از شبکه توزیع در نواحی مرتفع شهرکرد به حالت عادی برنگشته است و حدود پنج درصد شهر با قطعی و افت فشار روبه‌رو است.

قاسم‌زاده بیان‌داشت: با توجه‌ به اهمیت موضوع و ضرورت تأمین آب موردنیاز شهروندان شهرکرد، به دستور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در روزهای گذشته با حضور در استان چهارمحال‌وبختیاری، شخصاً مدیریت موضوع را بر عهده گرفته است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید