Performancing Metrics

گیاه غول پیکر قرن در مرکز آموزش کشاورزی سلمانشهر به گل نشست + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 454025
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1401 - 11:04
در یک پدیده نادر گیاه غول پیکر خنجری (آگاو) معروف به گیاه قرن در مرکز آموزش کشاورزی سلمانشهر وزارت جهاد کشاورزی به گل نشست.

 

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در یک پدیده نادر گیاه غول پیکر خنجری (آگاو) معروف به گیاه قرن در مرکز آموزش کشاورزی سلمانشهر وزارت جهاد کشاورزی به گل نشست.این گیاه  در طول عمر خود یک بار گل می دهد و سپس می میرد که اصطلاحا مونو کارپیک گفته می شود.

در برخی گونه این گیاه ، ظهور گل در 30 تا40 سالگی و حتی پس از یک قرن مشاهده شده است. گیاه اگاو از خانواده گیاهان اگاواسه یا لیلیاسه است که گونه های مختلفی دارد و حدود 300 گونه این گیاه در جهان موجود است که از دو گونه اصلی آن معمولاً در فضای سبز استفاده می شود.

  این گیاه از طریق پاجوش تکثیر می‌شود، میله ای از وسط گیاه بعد از رشد برگها به وجود می‌آید که ارتفاع آن بین 8 تا 9 متر می رسد و بعد از رشد نهایی گل اصلی در واقع در انتهای میله تشکیل می‌شود و حدود هشت تا صد سال بستگی به منطقه رشد و محیط رشد آن دارد که این گیاه به گل می رود. 

 از خواص دارویی شیره این گیاه می توان به ضد درد بودن، التیام دهنده زخم ها و تسکین دهنده درد دندان اشاره کرد.

این گیاه در مرکز آموزش سلمانشهر متعلق وزارت جهاد کشاورزی حدودا بعد از 20 سال به گل رفت و مشاهده می‌شود که این گیاه به طرز عجیبی بعد از اینکه گل آن به وجود آمد برگها از بین می رود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید