Performancing Metrics

توزیع لاستیک ناوگان با صدور حواله درسامانه وزارت صمت انجام می شود | اتاق خبر
کد خبر: 455892
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1401 - 12:14
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: توزیع لاستیک از طریق صدور حواله و صرفاً در سامانه کالا متعلق به مجموعه وزارت صمت صورت می‌گیرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ گونه دخالتی در چرخه تأمین و توزیع لاستیک ناوگان حمل نقل جاده‌ای ندارد اظهار کرد: در حال حاضر توزیع لاستیک از طریق صدور حواله و صرفاً در سامانه کالا متعلق به مجموعه وزارت صمت و بر اساس پیمایش ناوگان که توسط سازمان راهداری در اختیار وزارت صمت قرار گرفته انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به طور مداوم و مستمر پیگیر تأمین لاستیک برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هستیم، افزود: سازمان راهداری نیاز بخش حمل و نقل به لاستیک را به صورت سالانه و ماهانه و حتی مقطعی (نظیر ایام اربعین و …) به تفکیک اندازه و برند مورد تقاضای فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای به اطلاع مجموعه وزارت صمت می‌رساند تا از طریق تولیدات داخل و واردات تأمین و در اختیار این بخش گسترده قرار گیرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص گلایه برخی رانندگان حمل و نقل مبنی بر توزیع نامناسب جغرافیایی حواله لاستیک تصریح کرد: به دلیل محدودیت که در حوزه‌های توزیع لاستیک تشویقی اربعین وجود داشت مشکلاتی به وجود آمد که هم اکنون با وجود سیستم کلی توزیع لاستیک این مشکل نیز برطرف شده است.

باقرجوان در ادامه گفت: ممکن است یک برند خاص به دلیل محدودیت در تعداد بارگذاری در سامانه و تقاضای زیاد برای آن سهمیه کاربر مجبور باشد از سایر حوزه‌ها نیاز خود را تأمین کند که سعی بر این است با تعامل نزدیک با وزارت صمت این مشکل نیز به حداقل برسد.

وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است که حتی الامکان نیاز ناوگان از تولیدات داخل تأمین شود، بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای تأمین نیاز از طریق تولیدات داخل و عدم وابستگی به واردات صورت گرفته که موفق نیز بوده و سهم لاستیک‌های وارداتی در سبد مصرفی ناوگان کمتر شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید