Performancing Metrics

قیمت طلا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 455914
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401 - 09:30
قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) با کمک کاهش اندک دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای سنجش مسیر سیاست پولی بانک مرکزی ایالات‌متحده تمرکز کردند.

 

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از آفتاب نیوز :بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۷۳ دلار و ۶۰ سنت رسید که پایین‌ترین حد خود از ۶ ژانویه است و قیمت طلای آمریکا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۸۷۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریداران ارز‌های دیگر جذاب‌تر می‌کند.

معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال رزرو پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد رشد مشاغل ایالات‌متحده در ماه گذشته به شدت افزایش یافته است، اکنون شاهد افزایش نرخ‌های بالای پنج درصدی در ماه مه هستند، که این انتظارات را افزایش داد که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

طلا نسبت به نرخ‌های بهره بالا حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که با توجه به قدرت بازار کار ایالات‌متحده، با کاهش قابل‌توجه تورم و قوی ماندن اقتصاد، راهی را برای اجتناب از رکود اقتصادی ایالات‌متحده می‌بیند.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۹۲۰.۲۴ تن در روز جمعه با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۹۱۷.۹۲ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۶۹ دلار و ۹۶ سنت رسید و پالادیوم با تغییر اندکی به ۱۵۹۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

 
 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید