Performancing Metrics

اعداد به آلمانی | اتاق خبر
کد خبر: 458632
تاریخ انتشار: 3 آبان 1402 - 10:00

مقدمه

زبان آلمانی که در سرزمین مادری خود به دویچ معروف است، دارای یک سیستم عددی متمایز و منظم است. چه شما یک زبان آموز مبتدی، یک دانش آموز پیشرفته، یا صرفاً کسی که شیفته زبان هستید، هدف این راهنمای جامع از آکادمی استاد پوریا خانی ارائه یک نمای کلی از اعداد به آلمانی است و درک و مهارت شما را غنی می کند.

در این مقاله از سایت استاد پوریا خانی، قصد داریم به بررسی موضوع اعداد به آلمانی بپردازیم.

 

عناوین مقاله:

  • اصول اولیه اعداد به آلمانی : شمارش از 0 تا 20
  • اعداد به آلمانی ده ها: پیمایش بین 30 تا 100
  • اعداد به آلمانی صدها: مقیاس پذیری تا 1000
  • اعداد به آلمانی فراتر از 1000: کاوش اعداد بزرگتر
  • مقابله با کسری و اعشاری
  • اعداد ترتیبی: مقام و رتبه
  • کاربردهای عملی اعداد به آلمانی
  • تسلط بر اعداد به آلمانی از طریق تمرین
  • عبارات مهم شامل اعداد
  • زمان گفتن به آلمانی
  • شمارش پول در آلمانی
  • شماره تلفن های آلمانی
  • نتیجه گیری

 

اصول اولیه اعداد به آلمانی : شمارش از 0 تا 20

یادگیری شمارش به هر زبانی، گام اساسی را تشکیل می دهد و آلمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اعداد از 0 تا 20 در آلمانی عبارتند از:

0 - Null، 1 - Eins، 2 - Zwei، 3 - Drei، 4 - Vier، 5 - Fünf، 6 - Sechs، 7 - Sieben ، 8 - Acht ، 9 - Neun ، 10 - Zehn ، 11 - Elf ، 12 - Zwölf ، 13 - Dreizehn ، 14 - Vierzehn ، 15 - Fünfzehn ، 16 - Sechzehn ، 17 - Siebzehn ، 18 - Achtzehn ، 19 - Neunzehn ، 20 - Zwanzig.

اعداد مختلف، بخش قابل توجهی از این لیست را تشکیل می دهند و شما با گذراندن دوره های استاد پوریا خانی، می توانید براحتی هرکدام از آنها را تلفظ و استفاده نمایید. بیشترین میزان قبولی و رضایت در بین زبان آموزان زبان آلمانی متعلق به آکادمی استاد پوریا خانی است که به بیش از 7000 زبان آموز تدریس نموده اند.

اعداد به آلمانی ده ها: پیمایش بین 30 تا 100

پس از تسلط بر اصول، قدم بعدی این است که با اعدادی که به ده ختم می شوند (10) آشنا شوید. در اینجا اعداد آلمانی از 30 تا 100 آمده است:

30 - Dreißig ، 40 - Vierzig ، 50 - Fünfzig ، 60 - Sechzig ، 70 - Siebzig ، 80 - Achtzig ، 90 - Neunzig, ، 100 - Hundert

اعداد به آلمانی صدها: مقیاس پذیری تا 1000

صدها آلمانی مانند انگلیسی، از یک پیشرفت منطقی پیروی می کنند. به عنوان مثال، 200 "Zweihundert"، 300 "Dreihundert" و به همین ترتیب، تا 1000 یا "Tausen" است.

اعداد به آلمانی  فراتر از 1000: کاوش اعداد بزرگتر

در آلمانی، هزاران نفر از الگوی مشابه صدها پیروی می کنند. دو هزار "Zweitausend"، سه هزار "Dreitausend" و غیره است. اصطلاح یک میلیون "eine Million" و میلیارد "eine Milliarde" است.

مقابله با کسری و اعشاری

کسرها در آلمانی با عبارت "ein Viertel" برای یک چهارم، "ein Drittel" برای یک سوم و "die Hälfte" برای نیم بیان می شوند. اعداد اعشاری، از کلمه " Komma " استفاده می کنند. به عنوان مثال، 3.4 به عنوان "drei Komma vier"  بیان می شود.

اعداد ترتیبی: مقام و رتبه

اعداد ترتیبی در آلمانی که نشان دهنده موقعیت یا رتبه هستند، معمولاً به "-te" یا "-ste" ختم می شوند. به عنوان مثال، "erste" اول،"zweite" دوم،"dritte" سوم و غیره.

 

کاربردهای عملی اعداد به آلمانی

اعم از گفتن زمان، شمارش پول، بیان سن و یا مشخص کردن مقادیر، اعداد بخشی ضروری از ارتباطات روزمره هستند. درک و استفاده صحیح از آنها، مهارت های زبان آلمانی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری در کشورهای آلمانی زبان زندگی کنید. شما با گذراندن دوره های نیمه فشرده استاد پوریا خانی که بسیار کابردی است می توانید بدون عدم اتلاف وقت و هزینه های گزاف کلاس های حضوری و آنلاین براحتی زبان آلمانی را یاد بگیرید.

تسلط بر اعداد به آلمانی از طریق تمرین

تمرین مداوم، کلید تسلط بر اعداد به آلمانی است. با صدای بلند می تواند به طور قابل توجهی تسلط شما را بهبود بخشد. دوره‌های زبان آلمانی استاد پوریا خانی را برای کمک به شما ارائه شده است. تنها چیزی که مهم است اینست که برای جلوگیری از تلفظ نادرست باید زیاد تمرین کنید. مطالب بیان شده در این مقاله برای کمک به تلفظ صحیح اعداد آلمانی مطابق با آموزش های دوره های استاد پوریا خانی کافی ارائه شده است.

عبارات مهم شامل اعداد

اعداد به آلمانی، فقط برای شمارش استفاده نمی شوند. آنها همچنین بخشی از چندین عبارت رایج هستند. بیایید برخی از این موارد را بررسی کنیم:

"Ich habe null Ahnung" به "من هیچ نظری ندارم" ترجمه می شود.

"Eins nach dem anderen" به معنای "یک چیز پس از دیگری" است.

Zwei Fliegen mit einer Klappe schlagen معادل «با یک سنگ دو پرنده را بکش

زمان گفتن به آلمانی

زمان، یکی دیگر از جنبه های حیاتی است که در آن اعداد به شدت مورد استفاده قرار می گیرند. درک روش آلمانی برای گفتن زمان، می تواند زندگی شما را هنگام زندگی یا سفر در یک کشور آلمانی زبان آسان تر کند.

برای مثال، سه و نیم بعد از ظهر به عنوان "drei Uhr dreißig" بیان نمی شود، بلکه به عنوان "halb vier" که به معنای واقعی کلمه به "نیم چهار" ترجمه می شود، بیان می شود.

شمارش پول در آلمانی

دانستن اعداد به آلمانی، هنگام معامله با پول نیز مفید است، چه در یک بازار محلی یا یک رستوران سطح بالا باشید. به عنوان مثال، اگر چیزی 3.50 یورو قیمت داشته باشد، به عنوان "drei Euro fünfzig" گفته می شود.

شما با شرکت در دوره طلایی گفتار و نوشتار استاد پوریا خانی، می توانید تمامی این اعداد را بدون هیچ اشتباهی یاد بگیرید.

به طور کلی، دوره های آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی در سطوح مختلفی ارائه می شود. در دوره طلایی گفتار و نوشتار شما  صحبت کردن و مکالمه به زبان آلمانی و همچنین نوشتن نامه و ایمیل را به آسانی یاد خواهید گرفت.

شماره تلفن های آلمانی

شماره تلفن های آلمانی، ساختار منحصر به فرد خود را دارند و درک این موضوع می تواند بسیار مفید باشد. شماره تلفن ها معمولاً در گروه های دو تا پنج رقمی ارائه می شوند. به عنوان مثال، اگر یک شماره تلفن آلمانی 123456 باشد، به عنوان "eins zwei drei, vier fünf sechs" گفته می شود.

نتیجه گیری

کسب درک کامل از اعداد در آلمانی، بخش مهمی از تسلط بر زبان است. این نیاز به یادگیری و تمرین مداوم دارد، منابع مناسب، یک هدف دست یافتنی است. از این راهنما به عنوان یک نقطه مرجع در برنامه خود برای یادگیری اعداد به آلمانی استفاده کنید و پیشرفت هایی را که در درک و تسلط خود انجام می دهید مشاهده کنید.

دوره های خط به خط آکادمی استاد پوریا خانی برای شما بطور دائم قابل دسترس است تا با دانش عمیقتری از زبان آلمانی دست یابید.

 

 

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید