Performancing Metrics

کدام گروه از مودیان کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 460311
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1403 - 14:00
نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مالیات پرداختی مشاغل تفاوت زیادی با مالیات واقعی دارد، گفت: یک بانک اطلاعاتی قوی و برخط نیاز است تا اطلاعات درآمدی مشاغل در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

به گزارش اتاق خبر به  نقل از میزان، محمد‎صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی یازدهم درباره اصلاحات انجام شده در سیستم مالیات‌ستانی، گفت: برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی راهکار‌های متنوعی درنظر گرفته شده است، اما هدف‌گذاری انجام‌شده در قانون برای به صفر رساندن فرار‌های مالیاتی، تا زمان اجرا ممکن است با تغییراتی همراه شود.

 به گفته جوکار امسال نیز باید تمرکز بر مالیات‌ستانی از مشاغل خاص باشد؛ چراکه متاسفانه فاصله زیادی بین مالیات واقعی مشاغل با مالیات پرداختی آن‌ها وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه مشاغل حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) را در اختیار دارند، گفت: این درحالی است که مشاغل فقط ۶ درصد در مالیات پرداختی، سهم دارند که این امر نشان‌دهنده تفاوت محسوس مالیات پرداختی مشاغل است؛ در مقابل کارمندان سهم بیشتری از مالیات‌های پرداختی را دارند که در جهت تحقق عدالت مالیاتی باید تمرکز ویژه‌ای جهت اخذ مالیات بخش مشاغل صورت گیرد. 

 طبق اعلام این نماینده مجلس یازدهم، اکثر مشاغلی که جنبه رسمی هم ندارند و درآمد‌هایی را از طریق سفته‌بازی به دست می‌آورند هنوز به‌طور کامل زیر چتر نظام مالیاتی قرار نگرفته‌اند که برای حل این مسئله باید بانک اطلاعاتی هوشمندی تشکیل شود تا راه بر فرار مالیاتی بسته شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید