Performancing Metrics

اخذ گواهي ‌استاندارد ايزو90001 توسط230 تعاوني | اتاق خبر
کد خبر: 468
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1390 - 11:13

مديركل دفتر تعاوني‌هاي توليدي و خدماتي وزارت تعاون هزينه مورد نياز براي اخذ ايران كد هر تعاوني را 3 ميليون و 400 هزار تومان ذكر كرد و گفت: وزارت تعاون 60 درصد از اين مبلغ را به عنوان كمك در اختيار تعاوني‌هاي مشمول قرار مي دهد.

عباس جوهري به خبرنگار ايسنا، گفت: در راستاي استقرار چرخه بهره‌وري در تعاوني‌ها،‌ امسال نيز درصدد هستيم تا اين برنامه را با جديت اجرايي و تعداد تعاوني‌هاي بيشتري را به نظام ايران كد وارد كنيم.

وي افزود: سال قبل اين كار را آغاز كرديم و 14 تعاوني توليدي را در برنامه قرار داديم براي امسال هم تعداد تعاوني‌هاي بيشتري را وارد اين چرخه خواهيم كرد و وزارت تعاون به منظور استقرار نظام بهره‌وري در تعاوني‌ها حمايت‌هاي لازم را صورت داده است.

جوهري ادامه داد: در سال جاري برنامه افزايش تعداد تعاوني‌هاي مشمول ايران كد را نيز در دستور كار داريم تا به اين طريق تعداد بيشتري از تعاوني‌هاي مشمول به ايران كد بپيوندند.

مديركل دفتر تعاوني‌هاي توليدي و خدماتي وزارت تعاون با اشاره به اهميت و ضرورت پيوستن تعاوني‌ها به شبكه ايران كد، تصريح كرد: در راستاي پيوستن تعاوني‌ها به سيستم كدينگ كالا، مقرر شد تا جلسات استاني را با همكار وزارت بازرگاني داشته باشيم تا استانها نيز در بحث اهميت و ضرورت پيوستن تشكلهاي تعاوني به ايران كد توجيه شوند.

وي در عين حال كمك به اخذ استانداردهاي بين المللي و ايزو را يكي از اقدامات اساسي وزارت تعاون ذكر كرد و افزود: سال گذشته، 125 تعاوني موفق به اخذ گواهينامه ايزو شدند و در ليست متقاضيان حمايت از وزارت تعاون براي دريافت ايزو قرار گرفتند كه در مجموع 230 تعاوني تا به امروز توانستند گواهي ايزوي 90001 را دريافت كنند؛ سعي ما بر اين است تا امسال هم تعداد تعاوني‌هاي مشمول ايزو را افزايش بدهيم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید