نایب رئيس دوم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، گفت: با برخوردهایی که این روزها از مسوولان آمریکایی دیده می شود، تشکیل اتاق مشترک ایران و آمریکا فعلا منتفی است.
«علاء ميرمحمد صادقي» در گفت و گو با خبرنگار اتاق نیوز، اضافه کرد: موضوع تشکیل اتاق ایران و آمریکا فعلا در حد حرف است؛ چون قرار شد تجار آمریکایی در صورت تمایل تشکلی بنام اتاق آمریکا و ایران ایجاد کنند و سپس تهران هم اتاق ایران و آمریکا را تشکیل دهد.
وی لزوم تشکیل اتاق ایران و آمریکا را حضور هیاتی از آمریکا به ایران و بازدید و مذاکره با هیات های ایرانی عنوان کرد و گفت: اگر این مذاکرات آغاز شود و به نتیجه برسد اتاق های ایران و آمریکا و آمریکا و ایران تشکیل خواهد شد.
میرمحمد صادقی که مسوولیت بنیانگذار، موسس و رئيس هيئت مديره اتاق های مشترك ايران و كانادا، ايران و افغانستان را در کارنامه خود دارد، گفت: در مورد تشکیل اتاق ایران و آمریکا، هنوز توسط هیچ کدام از طرفین، اقدامی عملی انجام نشده است.
نایب رئيس دوم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، با مثبت قلمداد کردن تشکیل اتاق ایران و آمریکا، گفت: گسترش ارتباطات میان بخش خصوصی دو کشور و به طور کلی گسترش ارتباطات بخش خصوصی کشورها با یکدیگر به نفع اقتصاد آن کشورهاست.
یادآور می شود، زمزمه تشکیل اتاق مشترک ایران و آمریکا نخستین بار به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه بخش خصوصی در حاشیه سفر شهریور ماه رییس جمهوری به نیویورک مطرح شد و از قرار، این موضوع از مباحث عنوان شده ایرانیان مقیم آمریکا در نشست مشترک با «حسن روحانی» بوده است.
کد خبر:
49291
تاریخ انتشار: 19 آذر 1392 - 14:01
نایب رئيس دوم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، گفت: با برخوردهایی که این روزها از مسوولان آمریکایی دیده می شود، تشکیل اتاق مشترک ایران و آمریکا فعلا منتفی است.
«علاء ميرمحمد صادقي» در گفت و گو با خبرنگار اتاق نیوز، اضافه کرد: موضوع تشکیل اتاق ایران و آمریکا فعلا در حد حرف است؛ چون قرار شد تجار آمریکایی در صورت تمایل تشکلی بنام اتاق آمریکا و ایران ایجاد کنند و سپس تهران هم اتاق ایران و آمریکا را تشکیل دهد.
وی لزوم تشکیل اتاق ایران و آمریکا را حضور هیاتی از آمریکا به ایران و بازدید و مذاکره با هیات های ایرانی عنوان کرد و گفت: اگر این مذاکرات آغاز شود و به نتیجه برسد اتاق های ایران و آمریکا و آمریکا و ایران تشکیل خواهد شد.
میرمحمد صادقی که مسوولیت بنیانگذار، موسس و رئيس هيئت مديره اتاق های مشترك ايران و كانادا، ايران و افغانستان را در کارنامه خود دارد، گفت: در مورد تشکیل اتاق ایران و آمریکا، هنوز توسط هیچ کدام از طرفین، اقدامی عملی انجام نشده است.
نایب رئيس دوم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، با مثبت قلمداد کردن تشکیل اتاق ایران و آمریکا، گفت: گسترش ارتباطات میان بخش خصوصی دو کشور و به طور کلی گسترش ارتباطات بخش خصوصی کشورها با یکدیگر به نفع اقتصاد آن کشورهاست.
یادآور می شود، زمزمه تشکیل اتاق مشترک ایران و آمریکا نخستین بار به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه بخش خصوصی در حاشیه سفر شهریور ماه رییس جمهوری به نیویورک مطرح شد و از قرار، این موضوع از مباحث عنوان شده ایرانیان مقیم آمریکا در نشست مشترک با «حسن روحانی» بوده است.
