Performancing Metrics

ورود قطعات هواپیما و ادامه واردات | اتاق خبر
کد خبر: 67967
تاریخ انتشار: 24 تیر 1393 - 10:54
   
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قطعات هواپیما در حال ورود به کشور هستند و به زودی محموله‌های دیگری وارد می‌شوند و این روند نیز ادامه خواهد داشت.
علیرضا جهانگیریان -معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند واردات قطعات هواپیما به کشور اظهار کرد: بعد از مذاکرات ژنو روند ورود قطعات هواپیماها به کشور همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر این قطعات به کشور وارد می‌شوند و با توجه به مذاکرات اخیر این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت‌های هواپیمایی مختلف قراردادهایی را بسته‌اند و سفارشات لازم صورت گرفته و براساس اطلاعات موجود، تعدادی از این قطعات وارد کشور شده و تعدادی هم در حال رسیدن هستند. طبق اعلام جهانگیریان در حال حاضر 251 هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد که با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه تعمیر و دریافت قطعات، 108 فروند آن زمین‌گیر هستند که امکان پرواز ندارند. به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌ای اخیرا در بین شرکت‌های هواپیمایی امید زیادی را آفریده است؛ در توافق اولیه هسته‌ای بنا شد امکان صادرات قطعات هواپیما به ایران بار دیگر به وجود آید و در چند ماه گذشته مذاکرات بسیاری برای ورود سازندگان قطعات به ایران باز شده است. چندی پیش نیز خوشنویسان، معاون امور بازرگانی شرکت هما ابراز امیدواری کرد با نتیجه‌بخش شدن مذاکرات، امکان تبادل قطعات به وجود آید و مشکل ناوگان زمین‌گیر این شرکت برطرف شود.  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید