Performancing Metrics

رييس اتحاديه صادرات ميوه : مردن از گرسنگي بهتر از واردات سيب اسرائيلي است | اتاق خبر
کد خبر: 757
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1390 - 06:01

رييس اتحاديه صادرات ميوه : مردن از گرسنگي بهتر از واردات سيب اسرائيلي است

رييس اتحاديه صادركنندگان ميوه ايران، در واكنشي به برخي اخبار مبني بر واردات سيب اسرائيلي اين موضوع را تكذيب و تصريح كرد: اگر از گرسنگي بميريم بهتر از واردات سيب اسرائيلي است.

رضا نوراني  در گفت و گو با ایسنا، در اين مورد اضافه كرد: واردات سيب اسرائيلي را هم محكوم و هم تكذيب مي‌كنم. تا به امروز گزارشي مبني بر واردات سيب از اسرائيل نداشتيم و اگر از گرسنگي بميريم بهتر است كه از كشور دشمن سيب وارد كنيم.

وي ادامه داد: سيب‌هاي بهتر را كشورهاي ديگر دارند و اگر ايران قصد واردات سيب داشته باشد از كشورهاي ديگر كه سيب بهتري دارند اين كار را انجام مي‌دهد.

نوراني يادآور شد: البته يك سالي مي‌شود كه طبق ماده 16 قانون بهره‌وري ورود هرگونه ميوه لوكس ممنوع شده اما نمي‌دانم ميوه‌هاي لوكس وارداتي در بازار ايران چه مي‌كنند؟ اين ميوه‌ها را كه مسافران در جيب خود نمي‌گذارند به ايران بياورند.

وي با اشاره به انواع ميوه‌هاي وارداتي از جمله هلو، انگور، شليل و توت‌فرنگي در بازار متذكر شد: هنوز آن قانون پابرجاست و وزارت جهاد كشاورزي نيز اعلام كرده كه مجوزي نداده است.

اين فعال بخش خصوصي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا سرطان‌زا بودن برخي ميوه‌هاي وارداتي صحت دارد يا نه؟ اظهار كرد: وقتي كه ميوه‌هاي وارداتي از مسيرهاي قانوني نيايند احتمال هر خطري وجود دارد اما وظيفه من نيست كه در اين مورد اظهار نظر كنم.

رييس اتحاديه صادركنندگان ميوه در پايان خاطرنشان كرد:‌ تا به امروز آزمايشي انجام نشده كه بتوانيم در اين مورد سخني بگوييم.

انتهاي پيام

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید