Performancing Metrics

یک کار‌شناس اقتصادی:تولید داخل توان رقابت ندارد/ برای راه اندازی یک واحد تولیدی منافع ملی را مد نظر قرار دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 84820
تاریخ انتشار: 11 آبان 1393 - 12:25
 
قرار نیست ایران در همه زمینه‌ها وارد عرصه تولید شود ما باید در کشور تولیدی را راه اندازی کنیم که ابتدا به نفع منافع ملی کشور باشد و سپس صرفه اقتصادی داشته باشد.
یک کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص اینکه چرا برخی تلاش دارند تا از تولیدات داخلی تحت هر شرایطی حمایت کنند، گفت: ابتدا باید دید که آیا تولید داخل توان رقابت از نظر کیفی و همچنین تکنولوژی را در برابر کالای مشابه خارجی دارد یا خیر و در صورتی که ارزیابی‌ها نشان از توان رقابت بود سپس باید به مردم اعلام کرد که از تولید داخل استفاده کنند. منصور کمال نیا، ادامه داد: متاسفانه با توجه به این مهم باید اعلام کرد هم اکنون تولید داخل توان رقابت با تولیدات کشور‌های دیگر را ندارد. بنا به گفته این کار‌شناس اقتصادی اینکه دولت با استفاده از تعرفه و دیگر سیاست‌هایی که مانع از واردات می‌شود یا ورود کالا را با مشکل مواجه می‌سازد به هیچ عنوان خدمت به مردم محسوب نمی‌شود و این اقدام آقایان تنها به نفع برخی افرادی است که تلاش دارند با استفاده از کمک‌های دولتی و... در چرخه تولید باقی بمانند. وی بیان داشت: اینکه برخی افراد تلاش دارند در همه زمینه‌ها وارد عرصه تولید شوند را صحیح و منطقی نمی‌دانم چراکه قرار نیست ایران در همه زمینه‌ها وارد عرصه تولید شود ما باید در کشور تولیدی را راه اندازی کنیم که ابتدا به نفع منافع ملی کشور باشد و سپس صرفه اقتصادی داشته باشد. وی به سازمان تجارت جهانی اشاره‌ای کرد و گفت: سازمان تجارت جهانی محلی است که تمامی کشور‌های عضو باید قوانین آنرا اجرا کنند و اگر قرار است فردا روزی ایران وارد این سازمان شود باید صنایعی را در کشور داشته باشیم که توان رقابت با تولیدات کشور‌های دیگر را داشته باشد. بنابراین باید اعلام کرد اگر قرار است تولیدی داشته باشیم باید با نگاه رقابت و حضور در بازار جهانی باشد آن هم با قیمت رقابتی و کیفیتی که استاندارد جهانی آن را تایید می‌کند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید