Performancing Metrics

تولید نفت اوپک در ژانویه افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 91184
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1393 - 13:11
به دنبال افزایش تولید نفت آنگولا و حفظ سقف تولید توسط برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس، آمار تولید نفت اوپک در ماه ژانویه با افزایش ۱۳ هزار بشکه‌ای در روز مواجه شد....
به دنبال افزایش تولید نفت آنگولا و حفظ سقف تولید توسط برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس، آمار تولید نفت اوپک در ماه ژانویه با افزایش ۱۳ هزار بشکه‌ای در روز مواجه شد.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری رویترز، به دلیل افزایش تولید نفت آنگولا و حفظ سقف تولید توسط عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس، تولید نفت اوپک با افزایش رویرو بود. در همین حال، سازمان اوپک در نشست ماه نوامبر(آذرماه) خود باوجود نگرانی بعضی از اعضا مبنی بر کاهش درآمدهای نفتی، تصمیم بر تمرکز بر روی حفط سهم بازار گرفت تا اینکه بخواهد تولید را کاهش دهد. بر پریایه این گزارش، میانگین تولید روزانه نفت اوپک در ماه ژانویه به رقم ۳۰.۳۷ میلیون بشکه رسید، این در حالی است که این رقم برای ماه دسامبر یعنی آخرین ماه میلادی سال ۲۰۱۴ میلادی، ۳۰.۲۴ میلیون بشکه در روز گزارش شده بود. این در حالی است که در نشست ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، سازمان اوپک بر حفظ سقف تولید روزانه خود تا ۳۰ میلیون بشکه تاکید کرد و این امر منجر به سقوط قیمت نفت به پایین ترین میزان خود در تقریبا ۶ سال اخیر شد که رقم ۴۵.۱۹ دلار در هر بشکه را برای خود در ۱۳ ژانویه ثبت کرد. در همین حال، "عبدالله البدری" دبیر کل اوپک در مصاحبه چند روز پیش در لندن گفته بود که از "استراتژی عدم کاهش تولید" دفاع می‌کنم و علیرغم عرضه پیش از نیاز، امکان برگشت قیمت نفت وجود دارد.  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید