Performancing Metrics

تشدید نظارت هند بر مبادلات مالی با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 91889
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1393 - 12:45
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر گردش مالی ۳.۲ میلیارد دلاری مرتبط با نقض تحریم‌های ایران در هند، بانک مرکزی این کشور به بانک‌های هندی دستور داد تا نظارت بر پرداخت‌ها...
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر گردش مالی ۳.۲ میلیارد دلاری مرتبط با نقض تحریم‌های ایران در هند، بانک مرکزی این کشور به بانک‌های هندی دستور داد تا نظارت بر پرداخت‌های مربوط به صادرات را شدت بخشند.
به گزارش رویترز، پس از کشف یک صورت‌حساب کلاهبرداری که احتمالا به یک برنامه چند میلیارد دلاری دور زدن تحریم‌های مالی غرب عیله ایران مربوط است، بانک مرکزی هند به بانک‌های این کشور دستور داد تا رصد مبادلات مالی مربوط به صادرات را شدت بخشند. هرچند در بخشنامه بانک مرکزی هند، به این موضوع که این برنامه بانک یو‌سی اُ را هدف گرفته است، هیچ اشاره‌ای نشده است اما یک مقام مطلع در این بانک گفت، این موضوع به تحقیقات در مورد سواستفاده از بیش از 3.2 میلیارد دلار در پیش پرداخت‌های صادراتی توسط این بانک مربوط است. در بخشنامه منتشره در وب سایت بانک مرکزی هند در روز دوشنبه آمده است، بانک‌ها باید تلاش کنند تا از رعایت قوانین «کی‌وای سی» (مشتری خود را بشناس) و «ای‌ام ال» (ضدپولشویی) مطمئن شوند و در نتیجه تنها پیش‌پرداخت‌های صادراتی واجد شرایط به هند پرداخت شوند. منابع هندی آگاه از این تحقیقات مدعی شدند، گروهی متشکل از 9 ایرانی که با ویزای دانشجویی وارد هند شدند، به منظور دسترسی به پول‌‌های سپرده‌گذاری شده در بانک یو‌سی‌اُ، شرکـت‌های واسطه‌ای تاسیس کرده‌اند. بر اساس قوانین هند، پیش‌پرداخت‌های صادرات یا صادرات مجدد کالاهای واردشده به هند باید در مدت 12 ماه انجام می‌شد تا ثابت شود که تحویل واقعا صورت گرفته است. محموله‌های وارداتی الماس که قرار بود به ایران صادرات مجدد شود، هرگز تحویل گرفته نشده‌اند. یک منبع مطلع دیگر در این‌باره گفت، روشن است که صادراتی صورت نگرفته است. به گفته بانک مرکزی هند، بازرسان 9.25 میلیارد روپیه (150 میلیون دلار) مبادلات مشکوک را تایید کرده‌اند که 8 شرکت در این مبادلات درگیر بوده‌اند. رقم واقعی می‌تواند تا 200 میلیارد روپیه (3.2 میلیارد دلار) برسد. جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا که سازمانش مسئول نظارت بر تحریم‌های علیه ایران است، قرار است روزهای 11 و 12 فوریه به هند سفر کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید