Performancing Metrics

انسجام بخش خصوصی لابی های احتمالی را بی اثر می کند | اتاق خبر
کد خبر: 93258
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1393 - 08:55
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه برنامه ریزی و ارایه برنامه های جدید و قابل اجرا باید مهمترین اولویت کاری اتاق آینده باشد و استفاده از نظرات تخصصی کمیسیون...
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه برنامه ریزی و ارایه برنامه های جدید و قابل اجرا باید مهمترین اولویت کاری اتاق آینده باشد و استفاده از نظرات تخصصی کمیسیون ها دردستور کار اتاق آینده قرار گیرد ،تصریح کرد: نباید تصور کرد که وجود دولتی ها به لابی و رانت اطلاعاتی در اتاق ها دامن می زند و انسجام بخش خصوصی می تواند حتی اگر لابی دولتی وجود داشته باشد با رای گیری منصفانه خنثی شود .
احمد امیراحمدی درگفت وگو با ستادخبری ائتلاف بزرگ- درپاسخ به این پرسش که آیا اتاق ها در پاسخگویی به انعکاس مطالبات و مشکلات فعالان اقتصادی موفق عمل کرده اند ، تصریح کرد: برای پاسخ به این پرسش باید ابتدا در نظر گرفت که وظایف و اختیارات اتاق های بازرگانی تا چه میزان به آنها اجازه می دهد که بتوانند در این زمینه اثر بخشی داشته باشند .اتاق ها کمیسیون های تخصصی دارند که در موضوعات مرتبط وزرا یا معاونان را دعوت کرده و تلاش می کنند تا نظرات مشوراتی را به آنها ارایه دهند اما باید گفت این نظرات مشورتی به هیچ عنوان نمی تواند جنبه الزام در اجرا داشته باشد . وی ادامه داد: به نظر می رسد نقش اتاق های بازرگانی بیشتر نقش مشاوره ای به سه قوه کشور است اما آنچه این نظرات مشورتی را به اجرا نزدیک می کند ، تعامل ، همکاری و همدلی اتاق ها با سه قوه است . عضو ستاد ائتلاف بزرگ بیان کرد: بخش مهمی از این معضل به قانون اتاق های بازرگانی و ساختار آن مرتبط است و تنها درچارچوبی مشخص است که اتاق ها می توانند در الزامات اجرایی مصوبات اتاق ها ورود داشته باشند . نقش موثر اتاق ها در متقاعد سازی دستگاههای اجرایی به رفع مشکلات تولید عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: البته نمایندگان اتاق های بازرگانی باید نفوذ داشته و با مقامات بالادستی کشور که تصمیم گیر هستند ارتباط و تعامل مناسب داشته باشند تا بتوانند دستگاههای اجرایی را در یک فضای همدلی و همکاری به رفع مشکلات تولید کنندگان و تجار متقاعد سازند . امیراحمدی تصریح کرد: در مصاحبه ای که 12 سال پیش انجام شد بارها یادآور شدم که هم قانون انتخابات اتاق بازرگانی و هم قانون کلی اتاق نیازمند  بازنگری و اصلاح است و به نظر نمی رسد که دولت نیز با تغییرو اصلاح این قانون مشکلی داشته باشد . وی تاکید کرد: بخش خصوصی توانمند که توانایی پرداخت مالیات و اداره امور اقتصادی کشور را دارد به طور قطع برای دولت نیز مناسب بوده و می تواند بخشی از درآمدهای غیر وابسته به نفت را که به طور معمول در بودجه های سنواتی پیش بینی می شود ،تامین کند . عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: اصلاح ساختار قانون اتاق ها باید مهمترین اولویت کاری اتاق آینده باشد و تجانس بخش خصوصی در اتاق آینده باید مورد توجه واقع شود . عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران در خصوص نگرانی هایی که درخصوص راهیابی دولتی های گذشته یا وابستگان به دولت در فضای انتخابات اتاق شکل گرفته است ، خاطرنشان کرد: ورود دولتی ها بدون نگاه دولتی به اتاق به هیچ عنوان نگران کننده نیست و در گذشته نیز از بخش دولتی کسانی به بخش خصوصی ورود پیدا کرده اند که آنقدر کارآمد و کارکشته بودند که توانستند بار صاحبان صنعت و بازرگانی را سبک تر کنند . وی تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان روبه رو و مخالف بخش خصوصی نیست و حضور دولتی ها در اتاق منفی تلقی نمی شود و حتی اصطلاح شکل گرفته این روزها با عنوان ورود آقا زاده ها به اتاق نیز جای نگرانی برای کلیت اتاق ندارد چون آنها نیز تنها یک حق رای دارند . اتاق بعد از اعلام نتایج انتخابات مبارزات و رقابت های منفی را کنار بگذارد وی تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات و شکل گیری اتاق آینده باید مبارزات را کنار گذاشته و دست یگانگی به هم داد و برای حل مشکلات اقتصادی کشور چاره اندیشی کرد . عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: نمایندگان اتاق های بازرگانی باید وقت زیادی صرف کرده و در درجه اول اختلافات خود را کنار بگذارند .        
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید