Performancing Metrics

اتاق های بازرگانی بایدبازوهای توانمند دولت در توسعه اقتصادی باشند | اتاق خبر
کد خبر: 93929
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1393 - 09:22
 استاندار تهران گفت: اتاق های بازرگانی دارای وظایف و کارکردهای مهم هستند و باید بازوهای قدرتمندی برای دولت در توسعه اقتصادی باشند. ...
 استاندار تهران گفت: اتاق های بازرگانی دارای وظایف و کارکردهای مهم هستند و باید بازوهای قدرتمندی برای دولت در توسعه اقتصادی باشند.
سید حسین هاشمی روزیکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتاق های بازرگانی می توانند تعامل خوبی با دولت داشته و در راستای سیاست های کلی توسعه همه بخش های کشور بویژه رونق اقتصادی یاری رسان دولت باشند. وی با اشاره به انتخابات درپیش اتاق های بازرگانی گفت: براساس سیاست دولت یازدهم، نقش اتاق های بازرگانی در واگذاری امور مردم به خودشان مهمتر از گذشته است و بازیگر اصلی در این موضوع خواهند بود لذا انتخابات اتاق های بازرگانی از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. استاندار تهران به حساسیت های زیادی که در پیرامون انتخابات اتاق های بازرگانی شکل گرفته اشاره کرد وافزود: این حساسیت ها ناشی از نقشی است که دولت برای آنان در واگذاری امور قائل شده است. هاشمی با تاکید بر برگزاری مناسب انتخابات اتاق های بازرگانی گفت: افرادی باید به اتاق های بازرگانی راه یابند که اعتقاد دارند این اتاق ها، بخش خصوصی واقعی هستند. وی افزود: هشتمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و درآن 40 نماینده بخش خصوصی در کنار 20 نماینده دولتی به عضویت این اتاق ها در خواهند آمد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن فعالیت می کند و در جلسات این اتاق نمایندگان دولت و بخش خصوصی شرکت می کنند. اتاق بازرگانی ایران بر اساس قانون، مدیریت دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد. این اتاق 60 نماینده دارد که 40 نماینده آن از بخش خصوصی و 20 نماینده آن از سوی دولت انتخاب می شوند. در دور هفتم انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی در اسفند 1389 محمد نهاوندیان با کسب 175 رای به رییس این اتاق انتخاب شد. وی پس از طولانی شدن مدت حضور در دولت از ریاست اتاق بازرگانی ایران استعفا کرد و پس از آن غلامحسین شافعی جایگزین نهاوندیان شد. اتاق بازرگانی ایران نزدیک به 20 هزار عضو در سراسر ایران دارد، داشتن کارت عضویت این اتاق و حداقل سه سال سابقه فعالیت اقتصادی از شرایط شرکت در انتخابات آن است.      
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید