Performancing Metrics

بانک مرکزی: نرخ 6 گروه مواد خوراکی افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 94135
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1393 - 11:08
 ایرنا - بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران منتهی به 15 اسفند ماه 93 را اعلام کرد که بر این اساس قیمت 6 گروه مواد خوراکی نسبت به هفت...
 ایرنا - بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران منتهی به 15 اسفند ماه 93 را اعلام کرد که بر این اساس قیمت 6 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت چهارگروه دیگر کاهش یافت و تنها نرخ یک گروه ثابت ماند.
براساس اعلام بانک مرکزی نرخ تخم مرغ، برنج، میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز و گوشت مرغ نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت حبوب، قندو شکر، چای و روغن نباتی کاهش یافته البته در همین حال نرخ لبنیات تغییری نداشته است. ** لبنیات و تخم مرغ در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل یک درصد افزایش یافت و شانه ای 84 تا 105 هزار ریال فروش می رفت. ** برنج و حبوب در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه دو معادل 0.7 درصد افزایش داشت و قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک ثابت بود. در گروه حبوب بهای نخود معادل 0.2 درصد، لوبیا چشم بلبلی 0.7 و لوبیا سفید 0.5 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 تا 0.8 درصد کاهش داشته است. **میوه ها و سبزی های تازه در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیمو شیرین عرضه نمی شد ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بود، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل 2.1 کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 تا 9 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای پیاز معادل 3.9 درصد و سبزی های برگی 0.4 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 تا 10.9 درصد افزایش یافت. ** گوشت قرمز و گوشت مرغ در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل 1.7 درصد گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ هریک 1.8 درصد افزایش داشت. ** قند، شکر، چای و روغن نباتی ،٩ در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود. -- تغییرات یکساله براساس اعلام بانک مرکزی، لبنیات 11 درصد، برنج 6.4 درصد، حبوب 5.1 درصد، میوه های تازه 51.2 درصد، گوشت قرمز 6.7 درصد، گوشت مرغ 18.5 درصد، قند و شکر 5.2 درصد و چای 8.8 درصد در یک سال گذشته رشد قیمتی داشته اند. در همین حال تخم مرغ 5.7 درصد، سبزی های تازه 23.3 درصد و روغن نباتی 0.2 درصد یکساله با افت قیمت مواجه شده اند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید