Performancing Metrics

شیوه اداره مساجد مشخص شد | اتاق خبر
کد خبر: 99328
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1394 - 09:41
اتاق نیوز - مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی حمایت از احداث و تجهیز و نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها با تعیین ترکیب هیات امنای...
اتاق نیوز - مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی حمایت از احداث و تجهیز و نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها با تعیین ترکیب هیات امنای مساجد نحوه اداره آن را مشخص کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده‌ای از طرح حمایت از مدیریت مساجد مصوب کردند که هر مسجد واقع در شهر و روستا توسط هیات امنایی مرکب از امام جماعت، نماینده واقف، مسئول بسیج مسجد، مسئول انجمن اسلامی، مسئول کانون فرهنگی – هنری مسجد (هر کدام در صورت وجود) و حداقل سه نفر از نمازگزاران با تایید امام جماعت مسجد اداره می‌شود. همچنین در مساجدی که واقف در مورد هیات امنا یا در مورد نحوه مدیریت مسجد نظری داشته باشند، نظرش اعمال خواهد شد. بر اساس این گزارش در ماده دیگری از طرح مذکور نیز نمایندگان مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند ترتیبی اتخاذ فرماید که درهر برنامه پنج ساله، حداقل یک چهارم مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت از کانون فرهنگی و هنری و با رعایت موازین اسلامی برخوردار شوند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید