Performancing Metrics

گزارش کارگروه دارویی فرهنگستان علوم پزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت | اتاق خبر
کد خبر: 99602
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1394 - 11:12
اتاق نیوز - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه روز یکشنبه خود ضمن بررسی موارد مربوط به دارو و غذا، استانداردها و تخلفات در این بخش گزارش مسئولان کارگروه دارویی فرهنگ...
اتاق نیوز - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه روز یکشنبه خود ضمن بررسی موارد مربوط به دارو و غذا، استانداردها و تخلفات در این بخش گزارش مسئولان کارگروه دارویی فرهنگستان علوم پزشکی را استماع کرد.
عبدالرحمان رستمیان  با اشاره به جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: مسئولان سازمان غذا و دارو و کارگروه دارویی فرهنگستان علوم پزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت حضور داشته و پیشنهادات خود را در خصوص استانداردهای دارویی مطرح کردند. نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: کارگروه دارویی فرهنگستان علوم پزشکی در حال حاضر اقدامات خوبی را در مورد مسائل دارویی به صورت کارشناسی پیگیری می کند لذا در این جلسه نیز از فعالیت‌های خود گزارشی را ارائه کردند. رستمیان افزود: مسئولان این کارگروه تاکید داشتند که سازمان غذا و دارو نیز همانند سایر کشورها تشکیلات قوی‌تری را داشته باشد و تاییدیه‌های لازم را ارائه کند. وی با بیان اینکه مساله استانداردها نیز از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود اظهار کرد: گاها تداخل کاری بین دستگاه‌های مربوطه و اداره استاندارد در مورد تدوین آن‌ها ایجاد می‌شود و این کارهای موازی حجم کار دولت را افزایش می‌دهد در حالی‌که باید تعیین استاندارد با اداره آن بوده و نظارت بر عهده دانشگاه‌ها و شبکه‌های مسئول باشد. رستمیان همچنین اظهار کرد: تخلفات غذایی و دارویی نیز از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که بیان شد باید قوانین این بخش به روزتر شود زیرا یکی از مواردی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند مطرح باشد بحث دارو و غذا است که ما باید بتوانیم واردات را کاهش داده و تولیدات را افزایش دهیم کما اینکه سال گذشته نیز 350 میلیون دلار کاهش ارزبری دارو داشته‌ایم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید