Performancing Metrics

بیانیه سوئیس موجب یک حرکت روبه جلو در بخش معادن و صنایع معدنی است | اتاق خبر
کد خبر: 99646
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1394 - 12:39
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتشار بیانیه سوئیس یک موفقیت برای تیم هسته ای و دستگاه دیپلماسی کشور و به منزله یک حرکت روبه جلو در بخش معادن و صنایع معدنی محسوب م
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتشار بیانیه سوئیس یک موفقیت برای تیم هسته ای و دستگاه دیپلماسی کشور و به منزله یک حرکت روبه جلو در بخش معادن و صنایع معدنی محسوب می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در جمع کارکنان این سازمان اظهار داشت: بیانیه مطبوعاتی سوئیس، مرهون حمایت های مقام معظم رهبری، تلاش و پیگیری های شبانه روزی رییس جمهوری و مسوولان دولت یازدهم است. وی نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت را یادآور شد و افزود: معنی شعار امسال یعنی رفتن به سمت تعادل، وحدت ملی و حرکت به سمت جلو است و همه باید به دولت کمک کنند تا کشور به سمت رونق حرکت کند که این مهم فقط با سرمایه گذاری امکانپذیر است. وی اضافه کرد: نرخ رشد بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۳۹۳ از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ۱۰٫۷ درصد اعلام شد که تلاشهای ایمیدرو در تحقق این رشد، نقش اساسی محسوب می شود. رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به بیش از ۲۵۰ میلیون تن سنگ آهن و ۱۵۰ میلیون تن زغال سنگ جدید از جمله فعالیت اکتشافی در نیمه دوم سال گذشته به عنوان ذخایر جدید معدنی بوده است. ایمیدرو در سال گذشته فعالیت های اکتشافی را در سطح ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور پی گرفت. به گفته کرباسیان، امسال بخش احیاء دو یا سه طرح فولاد استانی راه اندازی می شود که این امر حاصل گشایش اعتبار صورت گرفته برای هفت طرح مربوطه در سال گذشته بوده است. فولاد سپید دشت (چهارمحال و بختیاری)، میانه (آذربایجان شرقی)، قائنات (خراسان جنوبی)، نی ریز (فارس)، سبزوار (خراسان رضوی)، شادگان(خوزستان) و بافت (کرمان) در مجموع هفت طرح فولاد استانی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن طراحی شده اند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته سازمان ایمیدرو برای فعال سازی هفت طرح فولادی یک هزار میلیارد تومان منابع مالی اختصاص داد. هفت طرح فولاد استانی از سال ۱۳۸۵ به مورد اجرا گذاشته شد که به دلیل مشکلات مالی متوقف مانده بود و ظرف ۱۸ ماه گذشته روند تکمیل آنها شتاب گرفت. کرباسیان باز شدن ال.سی پروژه آلومینیوم جنوب را یکی دیگر از اقدامات مهم ایمیدرو در سال ۹۳ دانست و گفت: انتظار می رود از اواخر اردیبهشت ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود. وی اضافه کرد: طرح فولاد سه میلیون تنی چابهار نیز سال گذشته قرارداد آن امضا شد و قرار است تا پایان فروردین ماه جاری پیمانکار آن انتخاب و سپس عملیاتی اجرایی آن آغاز شود. بیانیه مطبوعاتی سوئیس پس از ۱۸ ماه مذاکره میان ایران و ۱+ ۵ شامگاه ۱۳ فروردین ماه جاری منتشر شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید