Performancing Metrics

صدور توریست کارت 5 هزار دلاری برای گردشگران خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 100355
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1394 - 11:42
اتاق نیوز: معاون ارزی بانک ملی از صدور توریست کارت برای اولین بار در کشور تا سقف 5 هزار دلار برای گردشگران و تورهای خارجی خبر داد و گفت: این کارت با اخذ مجوز از بانک مرک
اتاق نیوز: معاون ارزی بانک ملی از صدور توریست کارت برای اولین بار در کشور تا سقف 5 هزار دلار برای گردشگران و تورهای خارجی خبر داد و گفت: این کارت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و تفاهم صرافی ملی و بانک ملی صادر می شود.
غلامرضا پناهی در مراسم رونمایی از توریست کارت بانک ملی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، افزود: از دیدگاه اقتصادی صنعت توریست نوعی توسعه صادرات و رشد اقتصادی محسوب می شود، براین اساس لازم است که خدمات مورد نیاز بانکی دراختیار توریست ها قرار گیرد. وی درباره مکانیزم اجرایی این کارت، اظهار داشت: این کارت ریالی است و در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص صادر و قابلیت استفاده در شبکه بانکی را خواهد داشت و با نرخ روز ارز برای آنها محاسبه و کارت صادر می شود. گردشگران می توانند مانده بدهی کارت خود را نیز به نرخ روز ارز دریافت کرده و از کشور خارج شوند. وی با اشاره به تفاهم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارایه توریست کارت به گروه ها و تورهای گردشگری، گفت: این کارت امکان استفاده در تمام پایانه های فروش شبکه بانکی و امکان دریافت وجه نقد فقط در دستگاه های خودپرداز بانک ملی را دارد. پناهی مدت انقضاء این کارت را براساس مدت زمان ویزا و متناسب با دستورالعمل بانک مرکزی ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت توریست و گردشگری صنعتی است که می تواند با توجه به شرایط و مزیت های کشور مورد توجه قرار گیرد، اینگونه خدمات هم می تواند به توسعه و رونق این صنعت کمک کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید