Performancing Metrics

توافق هسته‌ای تأثیر مثبتی بر منطقه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 100381
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1394 - 08:43
دستیار اجتماعی و سیاسی رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان گفت: این توافق تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت....
دستیار اجتماعی و سیاسی رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان گفت: این توافق تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت.
اتاق نیوز -  علی حسن‌اف که در هجدهمین نشست اقتصادی اوراسیا در استانبول سخن می‌گفت، ایران را در زمره یکی از سه کشوری که سیاست ژئواستراتژیکی، ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی حوزه دریای سیاه را تعیین می‌کنند، خواند و افزود: آرزو داریم این سه کشور یعنی ایران، آذربایجان و روسیه روابط خوبی با غرب داشته باشند، چراکه بهبود مناسبات از لحاظ گاز طبیعی و سایر منابع انرژی تأثیر مثبتی بر روابط ما خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه "ایران در آینده می‌تواند گاز خود را توسط خط لوله «تاناپ» به کشورهای غرب منتقل کند"، اظهار کرد: خط لوله «تاناپ» به این دلیل که گاز آذربایجان را به اروپا و بازار انرژی جهان منتقل خواهد کرد، از اهمیت زیادی برخوردار است و 30 میلیارد متر مکعب گاز حداقل طی 60 - 70 سال توسط این خط لوله به اروپا منتقل خواهد شد. حسن‌اف با ابراز امیدواری نسبت به لغو تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ایران افزود: ایران نیز در آینده می‌تواند ذخایر گاز طبیعی غنی خود را توسط خط لوله «تاناپ» به کشورهای غربی منتقل کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید